/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Musestop
Fra : npt
Vist : 525 gange
100 point
Dato : 14-05-03 13:07

Min svigerfar har netop købt en pc'er, en 500Mhz BAMBUS.
Windows 98 var installeret. Jeg installerede office 97. Dagen efter ville musen ikke virke.
Hver gang musen blev aktiveret, frøs skærmen. Efter adskillige genstarter kunne jeg navigere ved hjælp af tastaturet: Indtil jeg forsøgte med musen. Død igen.
Jeg kunne åbne og lukke programmerne med tastaturet. Blot ikke anvende funktionerne.
Eks. Jeg kunne ikke slette filer, Jeg kunne ikke komme ind i kontrolpanel/hardware/system. Hvad kan der være galt?

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 14-05-03 13:12

Hej

Der kan være tale om at muse-driveren skal opdateres.

Uden flere oplysninger tror jeg det kan være svært at løse problemet.

mvh

BenKvist

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-05-03 15:10

Kunne nu osse lyde som en virus! Prøv at checke computeren på http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp Ellers gå ind under kontrolpanel > system og afinstaller musen. Du kan godt bruge tastaturet der. Se om det hjælper når du genstarter

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-05-03 15:14

tedd der var du hurtig, jeg kom lige til at tænke på det samme,mange mus
kan godt køre uden den software der kommer med musen.

Kommentar
Fra : npt

Dato : 14-05-03 15:35

For mig at se, er det mere som om at der kaldes på et program som ikke svarer eks. eksplorer.
Har opdateret driveren og sågar geninstalleret windows.
Musen virker på første klik og så dør den. Pilen bevæger sig langsomt diagonalt på skærmen og forsvinder så i nederste venstre hjørne.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 14-05-03 15:44

prøv under start-programmer-tilbehør-systemværktøjer
1.scandisk
2.deframentering
tryk ctrl + esc for at åbne start
brug back space (mellem caps lock og 2 knapper under esc) til at navigere rundt

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 14-05-03 18:05

---> xou

Det må være TABULATOR du mener.

Backspace er tasten lige over den store ENTER

Benkvist

Kommentar
Fra : xou

Dato : 14-05-03 18:07

ok du har ret

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-05-03 21:05

Den mus er det USB eller PS2 eller en combi tilslutning.
Hvad er det for en mus.
Det kan være der har været et andet office program som er slettet inden han har fået den, og dette program "ligger" i baggrunden.
Hvis du har en win 98 cdrom så læg den oven i. Alle filer forbliver i maskinen.
Emesen. (bambus ejer)

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 14-05-03 22:09

Ja... og er det evt. en "batteri-drevet mus" ála en trådløs..

Lad os få lidt flere fakta på bordet.

BenKvist

Kommentar
Fra : npt

Dato : 15-05-03 01:24

Har lagt win98 oven i. Det er en ps2-mus. Tabulator????
Det er ikke musen. Har prøvet med en anden. Det er en PROGRAMFEJL!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-05-03 09:10

Hej Prøv

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;192926

Oversigt over tastaturgenveje i WindowsDu kan bruge genvejstaster i stedet for musen, når du arbejder i Windows. Du kan åbne, lukke og navigere i menuen Start, på skrivebordet, i menuer, dialogbokse og på websider ved hjælp af tastaturgenveje. Tastaturgenveje kan også gøre det nemmere at arbejde interaktivt med computeren.
Klik på en overskrift, eller tryk på TAB for at fremhæve en overskrift, og tryk derefter på ENTER.

Oversigt over tastaturgenveje

Tryk på Hvis du vil
CTRL+C Kopiere.
CTRL+X Klippe.
CTRL+V Sætte ind.
CTRL+Z Fortryde.
DELETE Slette.
SKIFT+DELETE Slette det markerede element med det samme uden at placere det i papirkurven.
CTRL, mens du trækker et element Kopiere det markerede element.
CTRL+SKIFT, mens du trækker et element Oprette en genvej til det markerede element.
F2 Omdøbe det markerede element.
CTRL+HØJRE PIL Flytte indsætningspunktet til begyndelsen af det næste ord.
CTRL+VENSTRE PIL Flytte indsætningspunktet til begyndelsen af det foregående ord.
CTRL+PIL NED Flytte indsætningspunktet til begyndelsen af det næste afsnit.
CTRL+PIL OP Flytte indsætningspunktet til begyndelsen af det foregående afsnit.
CTRL+SKIFT sammen med en af piletasterne Fremhæve en tekstblok.
SKIFT sammen med en af piletasterne Markere flere elementer på en gang i et vindue eller på skrivebordet, eller markere tekst i et dokument.
CTRL+A Markere alt.
F3 Søge efter en fil eller en mappe.
ALT+ENTER Have vist det markerede elements egenskaber.
ALT+F4 Lukke det aktive element, eller afslutte det aktive program.
ALT+Enter Vise egenskaberne for det valgte objekt.
ALT+MELLEMRUM Åbne en genvejsmenu for det aktive vindue.
CTRL+F4 Lukke det aktive dokument i programmer, hvor du kan have flere dokumenter åbne samtidig.
ALT+TAB Skifte mellem forskellige åbne elementer.
ALT+ESC Skifte mellem elementerne i den rækkefølge, de blev åbnet.
F6 Skifte mellem skærmelementerne i et vindue eller på skrivebordet.
F4 Have vist adresselinjen i Denne computer eller Windows Stifinder.
SKIFT+F10 Have vist genvejsmenuen for det markerede objekt.
ALT+MELLEMRUM Have vist menuen System for det aktive vindue.
CTRL+ESC Have vist menuen Start.
ALT+det understregede bogstav i navnet på en menu Have vist den tilsvarende menu.
Det understregede bogstav i navnet på en kommando eller en åben menu Udføre den tilsvarende kommando.
F10 Aktivere menulinjen i det aktive program.
HØJRE PIL Åbne den næste menu til højre eller åbne en undermenu.
VENSTRE PIL Åbne den næste menu til venstre eller lukke en undermenu.
F5 Opdatere det aktive vindue.
TILBAGE Have vist mappen et niveau højere oppe i Denne computer eller Windows Stifinder.
ESC Annullere den aktuelle opgave.
SKIFT, når du indsætter en cd i cd-rom-drevet Forhindre, at cd'en afspilles automatisk.

Genvejstaster i dialogbokse

Skal du trykke på Hvis du vil
CTRL+TAB Flytte fremad gennem faner.
CTRL+SKIFT+TAB Flytte tilbage gennem faner.
TAB Flytte fremad gennem indstillinger.
SKIFT+TAB Flytte tilbage gennem indstillinger.
ALT+understreget bogstav Udføre den tilsvarende kommando eller markere den tilsvarende indstilling.
ENTER Udføre den kommando, der svarer til den aktive indstilling eller knap.
MELLEMRUM Markere et afkrydsningsfelt eller fjerne markeringen i det, hvis den aktive indstilling er et afkrydsningsfelt.
Piletaster Markere en knap, hvis den aktive indstilling er en gruppe alternativknapper.
F1 Have vist Hjælp.
F4 Have vist elementer i den aktive liste.
TILBAGE Åbne en mappe et niveau højere oppe, hvis en mappe er markeret i dialogboksen Gem som eller Åbn.

Genvejstaster til handicapfunktioner

Skal du trykke på Hvis du vil
Højre SKIFT i otte sekunder Slå Filtertaster til og fra
Venstre ALT + venstre SKIFT + PRINT SCREEN Slå Stor kontrast til og fra
Venstre ALT + venstre SKIFT + NUM LOCK Slå Musetaster til og fra
SKIFT-tasten fem gange Slå Træge taster til og fra
NUM LOCK-tasten i fem sekunder Slå Til/fra-taster til og fra
+ U Åbne Utility Manager

Genvejstaster i Windows Stifinder

Skal du trykke på Hvis du vil
END Vise det nederste af det aktive vindue.
HOME Vise det øverste af det aktive vindue.
NUM LOCK+STJERNE på det numeriske tastatur (*) Have vist alle undermapper i den markerede mappe.
NUM LOCK+PLUSTEGNET på det numeriske tastatur (+) Have vist indholdet af den markerede mappe.
NUM LOCK+MINUSTEGNET på det numeriske tastatur (-) Skjule den markerede mappes indhold.
VENSTRE PIL Skjule den markerede mappes indhold, hvis det vises, eller markere den overordnede mappe.
HØJRE PIL Vise den markerede mappes indhold, hvis det er skjult, eller markere den første undermappe

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-05-03 09:47

Prøv at gå ned på siden og læs om statiske .vxd-filer