/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Nye fonts
Fra : fommy
Vist : 571 gange
100 point
Dato : 15-11-01 11:31

Jeg har for nylig installeret en god del nye fonts (de fleste er truetype). Hvorfor kan jeg ikke se eller vælge dem i Photoshop ?

Kommentar
Fra : SuperflyDK

Dato : 15-11-01 13:17

Et godt råd til skrifthåndtering:
Hvis jeg var dig ville jeg anskaffe mig ATM (Adobe Type Manager). Det er et utroligt smart program, der lader dig kontrollere alt omkring dine fonts, og desuden gør installation og afinstallation af nye skrifter MEGET nemmere.
Jeg ved godt det ikke direkte var et svar på dit spørgsmål, men jeg er sikker på at hvis du havde haft ATM, ville dit problem ikke have været opstået :)

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 15-11-01 13:22

Hej
Hvor har du lagt fontene?
Mine ligger i en mappe der hedder Psfonts

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : SuperflyDK

Dato : 15-11-01 13:33

Det er lige nøjagtigt der hvor mine osse ligger :)
ATM laver den mappe som standard, men det er selvfølgelig noget man selv kan lave om på.

Mvh Martin

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 15-11-01 13:54

Hej
Lige en anden ide.
Gå i start - Kør og skriv cmd.exe, tryk Enter, så kommer du ud i en kommandoprompt og her skriver du

path %path%;C:\windows\fonts

Start Photoshop og se om den kan finde dine fonte!

Husk at den kun husker stien til du genatarter Windows!

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 15-11-01 14:12

Hej igen
Når de nu ligger i psfonts så prøv at ændre det til;

path %path%;C:\Psfonts
Så kan du konstatere om det er fordi Photo shop ikke kan finde stien, hvad den normalt kan gøre!

Ellers kan du geninstallere Photo Shop.
Hvilken version har du?

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : fommy

Dato : 15-11-01 16:27

Mine fonts er installeret i C:\WINNT\FONTS
De er pakket ud direkte i mappen fra en selvudpakkende .rar fil.
Og mht ATM hvor finder jeg det?

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 100 point
Dato : 15-11-01 16:42

Hej Fommy
Photoshop har ikke sin egen font-mappe, den bruger windows font-mappe.
Hvis du inst. nye fonte, skal du "dragge" og "droppe" dem ind i font mappen via. Kontrol Panel og Fonte. På den måde er du sikker på at du har installeret dem korrekt. Start derefter Photoshop op igen. Hvis de stadigvæk ikke virker, kan du prøve med genstart.alså gå om i dit kontrolpanel,og åbn mappen skrifttyper,og så går du op i filer og siger instalerer ny skrifttype
så skulle proplemet være løst
MVH og held og lykke Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 15-11-01 16:53

Tillæg til min kommentar
når du har åbnet mappen skrifttyper-og gået op i filer-og valgt instalerer ny skrifttype,skal du bare ude til venstre finde den mappe de nye fonte er i-og så skal du bare sørge for at der er sat flueben i kopierer skrifttyper til mappen fonts-og så siger du bare ok-så nemt er det
MVH Brian

Godkendelse af svar
Fra : fommy

Dato : 15-11-01 17:00

Det var en mulighed jeg slet ikke havde overvejet.
Det var til gengæld det der virkede, og det var jo også det nemmeste.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 15-11-01 17:02

Nemlig Fommy
en nem og let måde at gøre det på
MVH Brian