/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Højtaler ?
Fra : R.Jensen
Vist : 558 gange
20 point
Dato : 16-02-11 11:17

Hey..

Har lige købt en peugeot 306, som der self skulle nogen nye højtaler i, samt nye radio.
Den første uge, virker det hele som det skal, derefter var der et par dage hvor radioen først begyndte at spille når der var gået 3-5min.. nu begynder kun først at spille efter 30-40min og det er kun nogen gange..

Hva kan der være galt? xD

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 16-02-11 11:24

Henvend dig hvor de er monteret, eller der du har købt bilen.
Hvis der er nogen garanti, skal du ikke selv begynde at pille ved det.

Kommentar
Fra : R.Jensen

Dato : 16-02-11 11:34

sorry.. det skal så lige siges den er fra 1997, så købt brugt, så ingen granti på noget af det..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-02-11 11:38

Du skriver da at det er nye højtalere og ny radio!?

Kommentar
Fra : R.Jensen

Dato : 16-02-11 11:45

ja, højtaler og radio.. men har prøvet at sætte en anden radio i, og der kommer heller ik noget lyd ud..

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 16-02-11 11:47

Har du prøvet om det er det samme med cd spilleren? Hvis du ikke har garanti på radioen så køb en ny.De koster ikke noget i dag,hvis du ikke skal have det bedste mærke da.
alimak

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 16-02-11 11:48

Hvis du har købt ved forhandler er der også reklamationsret.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-02-11 11:49

Citat
men har prøvet at sætte en anden radio i, og der kommer heller ik noget lyd ud..

ja det lyder da mærkligt! så må det jo være ledningerne der er gået i udu'

Kommentar
Fra : R.Jensen

Dato : 16-02-11 11:55

Som sagt har jeg prøvet 2 radioer, og ingen af dem virker.. har kigget på ledninger som går i radioen, og de ser fine ud, og ledninger der går i alle højtalerne, ser også fine ud.. så hva kan det ellers være? sikring bag radio er også fin.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-11 12:27

Citat
Som sagt har jeg prøvet 2 radioer, og ingen af dem virker

Så må du jo igang med at måle ledningsanettet igennem....

Der er ligesom IKKE andre muligheder.....

Kommentar
Fra : R.Jensen

Dato : 16-02-11 12:33

hmm.. intet andet der kan være galt?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-11 12:47

Citat
kan være galt

Ja....

2432 ting - vil du prøve dem alle

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-02-11 13:05

Det lyder som om du ganske enkelt har forbundet forkert.
En typisk fejl er at folk tager fejl af ledning for konstant spænding og den der først kommer på når tændingsnøgklen drejes.
En anden hyppig fejl er at folk sætter højtalere i parallel eller kortslutter til samme stel.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 16-02-11 17:53

Demonter radioen og lav et opsæt indendørs og med andre højttalere. Hvis det virker, er næste skridt så, at begynde jagten i bilen:
Mål henholdsvis konstant + og den der aktiverer via tændingsnøglen ( også + ). Er der en ordentlig stelforbindelse ? Højttalerne kan du teste forbindelse med et 1,5 volt lommelygtebatteri. IKKE mere, da jævnstrøm ikke er af det bedste for højttalere. Men hvis alt er ok, kan du fremkalde en skratten, der indikerer, at der er "hul igennem".
Hvis det er ok altsammen, sætter du stikkene i radioen og tænder. Er der liv ? Eller er der i det mindste lys / liv i displayet ? Hvis nej, er det nok enten en reparation, eller en ny radio.
Vores gør af og til det samme når det er bidende koldt. Den tænder og slukker efter for godt befindende - sikkert på grund af "halvdøde" elektrolytkondensatorer. Den er forresten også fra 1997.
En elendig årgang

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 17-02-11 01:39

Dine højttaler ledninger er med garanteret i klemme et sted.