/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Skift fra hydraulik til kabel kobling
Fra : mi-to
Vist : 682 gange
50 point
Dato : 12-02-11 21:21

Kan man skifte den hydrauliske kobling ud med kabel wire kobling på sin Honda VFr 750 fra 89?? B

Mvh Michael.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 12-02-11 21:33

JA_

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 12-02-11 21:33

Og omvendt = bare lidt mere besværligt
og dyrt.

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 12-02-11 21:55

Hvordan gør man og hvilke stumper ska man ha fat i og hvor finder man dem

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 12-02-11 22:14

Alt kan da laves, og du har jo fået det enkle svar.
Men hvilket formål skal det tjene at lave det om?
Grundlæggende vil det være en type ændring
du skal gøre opmærksom på til syn.
Men der er jo en årsag til den er lavet hydralisk, som formentlig skyldes den kræft. Koblingsplader trykkes sammen med.
Så efter min bedste overbevisning er det en skidt ide at ændre på...
Vh ben

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 12-02-11 23:19

Citat
Så efter min bedste overbevisning er det en skidt ide at ændre på...
Vh ben

Hvis hydrau - likken virker efter hensigten = lad være.
er det fordi du vil skifte motor = anden snak, men stadig nemt?
hvis ikke, selve koplingen/ kabler// ligger i selve gearkassen og betjenes af en ??
et eller andet pumpe, så er der mange problemer.

Men er du i tvivl, så søg på google, har selv gjrot det i sin tid, fik de samme svar som herinde.

Hvis du skal have en ny motor = så prøv denne adresse = billigst
hvis du står der lige før lukketid og VED delen du skal have,
så får du dem LIGE i nakken til ½½ pris, de skal bare HJEM...
ellers søg på mc uphug eller bare gå ind på
Der findes også huggere i tyskland, men? transporten er temmeligt dyr.

Forum om alt
http://www.mcinternet.dk/
Brugte dele/
http://www.mc-huset.dk/

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 12-02-11 23:24

Citat
Brugte dele/
http://www.mc-huset.dk/

Se under uphug_ eller send en forespørgsel
har selv købt hos dem, og du kan vælge og vrage i alle deres dele
nede i deres kælder = MANGE,
originale som - ikke.

Men stadig billigst? hvis du møder op lige FØR lukketid

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 13-02-11 06:49

Motoren ska på en offroad gokart det er derfor nemmere og lave kobling med kabel...

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 13-02-11 11:31

Den information giver alle dine spørgsmål om den motor ny mening...

Hvis du ikke har mulighed for selv at ændre på motorblok, kan det være en mulighed at bevare den som hydraulisk. De to bevægelser skabes med kabel og Hydralik er modsat rettet. Med kabel laver man træk og med hydralik laver man tryk.

Hvis du med træk skal laver det samme som laves med tyk, skal kræften vendes - "et sted", om du kan laver en sådan anordning på din mortor ved jeg ikke...

Men det vel ikke volsomt poblematisk montere et stempelhus, og en rør / slane forbindelse til din motor. Den omprindelige cykel har formentlig samme håndtagskonstruktion som avendes til bremsen, med en lille bremsevæskebeholder.

vh Ben

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-02-11 14:29

Måske husker jeg forkert, men jeg synes at min gamle Ford Cortina MKII havde mekanisk hydraulisk kobling - altså en wire som påvirkede et hydraulisk stempel................
Men måske husker jeg forkert.

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 25 point
Dato : 13-02-11 14:44

http://www.2wheelcentral.com/Viffer_engine.jpg

Jeg fandt lige dette billede. Det ligner umiddelbart din motor.
Det bliver vist meget svært at undgå, hydraulik til den kobling. Der ser ud til at udrykker funktion er bygget ind i akselen.

vh ben

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 13-02-11 17:42

Er den ikk altid det det er vel bare en lille aksel der kører inde i den lidt større aksel hele vejen igennem

Godkendelse af svar
Fra : mi-to

Dato : 26-03-11 21:24

Tak for svaret Benjamin.Hansen.