/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
vedligeholdeskonto og boligsikring/støtt
Fra : snaptil
Vist : 904 gange
100 point
Dato : 10-02-11 16:10

Hej Kanduer

jeg har en lejlighed som jeg lejer ud. Min lejer har den pligt til at vedligeholde den indvendigt. Desværre ser det ud til at hun ikke har opretholdt hendes forplitigelser. Det opdagede i forbindelse med omlægning af et lån.
Nu overvejer jeg lidt muligheder. Så mit spørgsmål går på: hvis jeg laver kontraktændringer og laver en husleje stigning hvoraf disse indgår på en vedligeholdeskonto, har hun så mulighed for at søge forøget boligstøtte til dette beløb, eller skal det være en direkte huslejestigning ?

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 110 point
Dato : 10-02-11 16:50

Hej.
Det skal være en direkte huslejestigning...alt andet nytter ikke noget.
Hun kan jo heller ikke få boligsikring til en vedligeholds konto.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-02-11 17:40

Vær lidt forsigtig, hvis hun er strid skal Du dokumentere huslejestigninger ud over det sædvanlige, og hun får ret hvis hun går til LLO

Der er vel betalt et indskud som Du kan trække på når hun flytter ud ?
Normal praksis er at Du inden 14 dage efter fraflytningsdagen beløbsmæssigt skal kunne dokumentere hvad der skal ordnes i lejligheden, og det skal være på de punkter der er fundet ved gennemgangen af lejemålet på fraflytningsdagen.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 11-02-11 05:53

du får det svært med mindre at der er "skade dyr" eller at vandet pisser ud alle steder/ eller der er lavet en ombygning.

for det gælder først når din lejer fraflytter lejemålet

Kommentar
Fra : alka

Dato : 11-02-11 14:00

Du tænker "kreativt" i kommunekassen - snaptil

Godkendelse af svar
Fra : snaptil

Dato : 25-02-11 12:25

Tak for svaret piaskov.