/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Reparation af hul i gipsloft
Fra : sks009
Vist : 4325 gange
100 point
Dato : 04-02-11 13:32

Hej alle,

Vores murer har beklageligvis trådt et hul i vores gipsloft da han arbejdede med at støbe nyt gulv på 1.salen. Hullet er en god størrelse 46 så vel ca 30x30cm (med nedfald).

Er dette hul for stort til at kunne lappe med metoden med at skære en firkant ud og erstatte med en ny firkant istedet, spartle og male?

Er der nogen der har lidt input på området?

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 110 point
Dato : 04-02-11 14:22

Hej sks009 !
Det kan du sagtens "lappe" ved at renskære en firkant ud, og lave en ny som passer til hullet.
Med den størrelse hul vil det være en god ide at lægge f.eks. en stump forskalling op under, måske endda i begge sider, du kan jo godt sætte et bræt op selvom det er 10 cm for langt ved at kante det op igennem hullet, så får du 5 cm overlæg i hver ende, du kan smøre lim på brættet den del der ligger ind over det eksisterende loft, så har du mulighed for at give den nye firkant et par skruer eller fire - så kan du ellers spartle og male, så ingen kan se du har lavet en reparation.
held og lykke med arbejdet
mvh
Bennymanden

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-02-11 15:17

Var det ikke noget mureren skulle gøre for egen regning ?

Godkendelse af svar
Fra : sks009

Dato : 04-02-11 15:24

Tak for svaret bennymanden.