/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Skifte UK-stik til EU-stik
Fra : Dynamitleo
Vist : 1215 gange
100 point
Dato : 03-02-11 18:57

Hej

Jeg har netop købt en George Foreman Grill fra Amazon i Storbritanien. Den er derfor med sådan et stik her: http://www.power-cord.org/uploadfile/uk-bsi-denmark-power-cords-y006a-1450.jpg . Er det mulighed at klippe den af og sætte et dansk stik på? Jeg kan sagtens gøre det med min tang og skruetrækker, men vil der blive problemer med spænding eller sådan noget?

Eller skal jeg have fat i sådan en rejse omformer?

På forhånd tak

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 110 point
Dato : 03-02-11 19:19

Ingen problemer overhovedet, spændingen er den samme, eneste forskel er at UK altid har jord, det er den der går til det firkantede midterben.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-02-11 19:36

nej det er ikke et problem at montere et dank stikprop 230v lmj

Godkendelse af svar
Fra : Dynamitleo

Dato : 03-02-11 20:02

Tak for det.

Så står den på grillet laks og grønsager til aften.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 04-02-11 04:57

Selv tak, Dynamitleo, og velbekomme