/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
OS X og stofa
Fra : daasen
Vist : 305 gange
20 point
Dato : 13-05-03 22:33

Jeg er en, i øjeblikket, meget frusteret mac bruger. Jeg har lige købt en ny G4, men jeg kan simpelthen ikke få den til at komme på stofanettet.
Jeg deler et modem sammen med min far og vi plejer at skifte mac adresse ved først at ændre vores ip fra 000.000.000.153 til 000.000.000.253 og så pinge modemet med 192.168.229.254 (gateway severen). Derefter slukker vi modemet i ca. 15 sek også binger vi modemet med 192.168.30.2 (login severen) og skifter så vores ip tilbage og vupti så virker det. Dette virkede problemfrit da jeg havde min gamle computer med OS 9, men jeg kan simpelthen ikke komme igennem nu med min nye G4 med OS X. Modemet er online, men det er ingen kontakt mellem min computer og modemet.

Kommentar
Fra : micjo

Dato : 21-10-03 21:06

Vis du skifter maskine og dermed mac adresse, spørges der på login siden hvilken maskine, du vil have online.
Sådan virker det normalt.
Dit modem har ikke godt af de mange "koldstarter" !!!
DEN RIGTIGE LØSNING ER:
Du bør have en router mellem modem og PC'er.
ELLER
Et andet alternativ er Stofas famile opkobling. Den koster 299,00Kr i oprettelse og 25,00Kr om mdr.
Så kan du komme ud med 5 maskiner samtidig via en switch.
Her har du lige et link til mac opsætning af Stofa: http://www.stofa.dk/showpage.php?conid=2&menuid=11&parentid=4
God fornøjelse.