/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hjælp til Texas Free
Fra : raksoen
Vist : 541 gange
20 point
Dato : 03-02-11 11:51

Jeg har en Texas Free 4-takts "kineser knallert". Har pillet ved skiven men den går stadig kun de 44 Km/t, nogle der ved hvordan man kan få den til at køre hurtigere?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-02-11 12:19

Citat
nogle der ved hvordan man kan få den til at køre hurtigere?

Det ved politiet.....

De finder NEMT det der pilles ved

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 20 point
Dato : 03-02-11 18:47

4 taktere er lidt anderledes end 2 takts, se efter om der skulle sidde en ``plumb/ ring``
i topstykkets indsugning, hvis der gør det, skal den ??? bankes ud, og du får rigtig mange kræfter.
Normalt fra 45km til omkring de 80/ 90km.
AL anden tuning gir ikke ret meget mere.
Men du kan slibe det øverste af dit gas-spæld ned, pas på det ikke bliver for meget.
Samt? hvis der sidder en begrænsning i dit svinghjul = 2 eller flere fjedre, de skal
loddes (i gamle dage kaldte man at slag-lodde en magnetspole) fast, så de ikke kan ændre tændings tidspunktet = hvis ikke, dør motoren ved en vis omdrejnings hastighed
fordi fjedrene er for bløde og sætter tænding ned/ op.

Om dette gælder for nye Kina motore ved jeg ikke, men sådan var det på gamle Honda 50cc og op,
og da de fleste Kina _ hackere er en næsten tro kopi af de gamle Honda, skulle den være lige i øjet.

Selv har jeg haft en Honda CD50 oppe på 110km +/- en vis fejl på speedo
bare ved at tage plumben/ og tænding og intet andet.
Den kunne så bare ikke klare klare de omdrejninger den fik, og skulle puste ud
ca: hver 5/10km med fuld gas = sikkert bare en simpel omdysning af karburatoren.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 03-02-11 19:11

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 03-02-11 19:15

NB:

Fejer dig lige af vejen, i første gear = sorry

Kommentar
Fra : raksoen

Dato : 03-02-11 19:21

@nomore Tak for hjælpen.

Godkendelse af svar
Fra : raksoen

Dato : 03-02-11 19:22

Tak for svaret nomore.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 03-02-11 19:25

Lad os vide om DET virker på din, har en old-gammel Cd 50/150 manual?
på et sprog jeg ikke kender til, såfremt den kan bruges igen.
Den beskriver ikke noget om tuning eller andet, der kan bruges til dit project_ MEN.
Skal gerne lægge den til afhentning, på nettet.