/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Renovering af trappe + nyt gelænder
Fra : sks009
Vist : 1574 gange
100 point
Dato : 03-02-11 11:38

Hej alle,

Vi skal have renoveret vores gamle trappe (halvsvingstrappe med repos), og i den forbindelse havde vi haft besøg af et fynsk trappefirma som havde lavet 3D tegninger m.v. Nu er det firma desværre gået konkurs og vi står derfor nu uden trappemand...

Renoveringen indebærer at der skal laves et nyt gelænder (rigtigt svungent trægelænder, og ikke bare et par brædder eller lignende), der skal sættes stolper op, samt laves balustre m.v. Trinene skal nok også have en overhaling.

Den eksisternde trappe skal bibeholdes, den skal bare have en "opdatering" i klassisk stil.

Er der nogen der har kendskab til et firma (helst på Fyn) der kan varetage sådan en opgave?

Det er jo nok lidt uden for arbejdsområdet for en almindelig tømrer...

På forhånd mange tak.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 03-02-11 15:33

det har altid været tømreren der har lavet trapper, så prøv at spørge din lokale tømrer. hvis du kan finde en tømrer med en del år på bagen, kan du nok godt forvente, at han kan lave det. jeg er selv tømrer og har lavet mange trapper, men bor desværre lidt langt væk. ellers havde jeg gerne påtaget mig opgaven.

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 100 point
Dato : 03-02-11 15:58
Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 03-02-11 23:17

Jeg har fået lavet en hel trappe (kvartsving) i Polen, en virkelig dygtig fyr som lavede det hele hjemme på sit værksted og derefter kom til Danmark og monterede det.

Jeg er sikker på, at han kan lave det du gerne vil have og for at give dig en ide om prisen, så betalte jeg for en trappe i massiv eg og to vindueskarme i samme materiale 21.000 leveret og monteret, og JA der er regning på det.

Send mig en personlig besked hvis du er interesseret i hans kontaktoplysninger

Godkendelse af svar
Fra : sks009

Dato : 07-02-11 14:29

Tak for svaret smuller54.