/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Redskabsskur tæt ved skel
Fra : ThomasEp
Vist : 2359 gange
30 point
Dato : 01-02-11 19:51

Hej.

Jeg bor på en villavej i Grenaa og min kære nabo har lige støbt sokkel til noget der kunne minde om et redskabsskur.
Hvordan er det med regler om at opføre eller bygge sådan et redskabsskur tæt ved skel og hans eget hus.
Jeg har siddet og kigget på bygningsreglementet men jeg kan alligevel ikke finde en specifik regel om netop det, jeg syntes i hvert fald det kan være lidt forvirrende.
Jeg syntes jeg læste at der nogle specielle regler for bygninger under 10 kvm men så alligevel ikk når man læste videre. HJÆLP, mit hoved smelter snart
Lidt fakta om skuret og afstande:

Bredde: 2,90 m
Længde:3,20 m
Højde 2 m
Arealet er ud fra min beregning 9,28 kvm.

Afstand fra mit hegn til sokkel for skuret: 60-70 cm
Afstand fra hans hus til sokkel for skuret: 90-100 cm

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 01-02-11 20:08

Det er da fuldt lovligt.
Jeg har selv bygget en carport i skellet til naboen. Max højde 2m, uden problemer.

hawaii7

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 01-02-11 20:09
Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 40 point
Dato : 01-02-11 20:24

Det er ikke afstanden til hegnet men til skellet som gælder. Da du skriver at det er dit hegn, må det jo ligge inde på din grund og skellet være nærmere hans udhus.
Da hans udhus ligger tæt på hans hus regnes det med som en bygning, og så mpå han ikke bygge så tæt på skel, med mindre byplansvedtægten siger noget andet.
Lokale byplaner går forud for bygninbgsreglementer i den sag.

Endelig skal han holde tagvand inde på sin egen grund. Udhæng må ikke gå over skel.

Kommentar
Fra : ThomasEp

Dato : 01-02-11 23:13

Det vil sige at jeg skal rette henvendelse til kommunen vedr. de lokale byplaner for at få svaret eller dommen på det skur..
Tak for svaret transor

Hawaii7. tænk før du taler,

Godkendelse af svar
Fra : ThomasEp

Dato : 01-02-11 23:14

Tak for svaret transor.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 02-02-11 14:47

Citat
Hawaii7. tænk før du taler,
Med hvad???