/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Kopi sikring af VHS video
Fra : PrivateDK
Vist : 3815 gange
100 point
Dato : 31-01-11 16:14

Jeg har købt en harddisk optager med DVD brænder billigt på den blå, for at lægge at lægge mine videobånd på DVD.
Jeg har for en del år siden købt en jagtfilm, som jeg gerne vil gemme.
Når jeg forsøger at kopiere den, siger min harddisk optager at båndet er kopisikret og den vil ikke optage. Hvor ligger denne sikring? Ligger den læst ind på selve båndet, eller i selve kassetten?
Jeg troede ikke det var forbudt at lave en kopi af sine egne bånd, og slet ikke en video der er analog.
Det jeg gør, er simpelthen at jeg sætter videoen til harddisk optageren, afspiller og optager. Klipper det for meget optagede væk(gider ikke sidden klar med stop knappen). Brænder det på en DVD.
Det er en nem måde at gemme gamle film. Min bror blev glad for kopien af hans bryllupsvideo.

Kan man komme over denne kopi sikring?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 31-01-11 16:17

Den er på båndet, og hvis du skal kopiere den kan du bruge en "grabber" til pc og så sætte video til der

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 31-01-11 16:22

Det er noget bøvl. Har aldrig rigtigt fået det til at virke ordentligt.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-01-11 16:26

Det plejer da ik' at være noget bøvl, brug et Scart stik fra video og phono stik til grabber (video og lyd)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-01-11 16:41
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-01-11 16:46

På gamle VHS bånd, fjernede vi en lille flap i den ene side for at sikre at vi ikke slettede båndet...

Når vi så ville slette det alligevel, satte vi et stykke tape på - der hvor flappen havde siddet --

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-01-11 17:14

Som Nordsted er inde på....

ENTEN er der en "tap" fjernet (kan klares med tape) ELLER selve filmen er kopibeskyttet....

Er det selve filmen, ligger beskyttelsen både i VHSbåndet OG i maskinen....

Der er maskiner der ikke har denne "læsemulighed" og derfor er ligeglad med om båndet er beskyttet (bl.a. dit DVDdrev i komputeren og visse optagere) men combimaskiner har alle den beskyttelse.

Derfor er muligheden kun at køre gennem komputer (optage påny - "grabbe")

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-01-11 17:20

Citat
ENTEN er der en "tap" fjernet (kan klares med tape) ELLER selve filmen er kopibeskyttet....

Det har da ikke en skid at gøre med kopisikringen at gøre

Det eneste det gør er, at enten kan du overspille båndet, eller os kan du ikke...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-01-11 17:46

Citat
Det har da ikke en skid at gøre med kopisikringen at gøre

Det har du da forresten ret i , det er lavet for at forhindre sletning...

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 31-01-11 17:52
Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 31-01-11 18:08

Fjern dvd kopi sikringen

http://www.youtube.com/watch?v=zmSB88vvBEk&feature=related

http://www.youtube.com/results?search_query=How+To+Remove+DVD+protection+&aq=f

Det lyder bare lidt sjovt at der er kopi sikringen på din egen dvd-film/media-fil
Hvis jeg forstår det rigtigt, har du så optaget/rippet vhs-filmen ned på din computer.
Herefter vil du brænde den ned på en dvd-skrive og her opstår kopi sikringen/problemet... eller???????

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-01-11 18:31

Læs ?

Citat
Jeg har for en del år siden købt en jagtfilm, som jeg gerne vil gemme.
Når jeg forsøger at kopiere den, siger min harddisk optager at båndet er kopisikret og den vil ikke optage.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 31-01-11 19:05

Gad egentlig vide hvad der sker hvis jeg kører signalet gennem et godt gammel antennekable.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-01-11 19:11

Det kan du jo prøve, men på nogle film kommer der sorte vandrette striber/bjælker

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-01-11 19:17

Citat
Gad egentlig vide hvad der sker hvis jeg kører signalet gennem et godt gammel antennekable.

Hvor vil du sætte det til

Du kan jo afspille VHSbåndet og optage det på en DVD under afspilning..... men det kræver nok en extra DVDoptager, combien kan næppe både optage og afspille på en gang....

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 31-01-11 19:24

Har kigge lidt rundt på nettet og du har har nok brug for en "Macrovision Killers"
En box der sættes mellem vhs og computeren/dvd

Tjek her:
http://translate.google.dk/translate?hl=da&langpair=en|da&u=http://hometheater.about.com/od/hometheatervideobasics/qt/qtvideocopy.htm

http://www.xdimax.com/dvd/dvdredpro.html

http://www.youtube.com/watch?v=3vf2vWEX13k

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 31-01-11 19:33

Tror ikke jeg har forklaret mig helt klart.
Jeg har en VHS video båndoptager.
Ved siden af den har jeg en Harddisk/DVD optager.
Det er 2 sepperate apparater.
Jeg sætter video afspilleren igang, mens harddiskoptageren kører ved siden af.
Der er et scartkabel mellem de 2 apparater.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-01-11 19:45

Det "lyder" ikke helt rigtigt så....

Din DVDoptager burde nemt kunne optage noget der kommer fra andre kilder - VHS kan jo IKKE se hvor signalet går hen - den sender det bare, kopibeskyttelse eller ej.....

Men lad det gå gennem TVet - så er der i hvert fald ikke nogen kopibeskyttelse der driller - du kan ALTID optage det du ser........

Det er kun combiappater der har denne beskyttelse...... så der må være en sammenkobling der driller....

Altså INGEN DIREKTE forbindelse - men GENNEM TVet....

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 31-01-11 21:34

Antenne kablet gav ikke ny resultat. Havde håbet det var en pin på scartkablet der checkede om der var beskyttelse, men nej.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-01-11 22:00

Den er på båndet, og hvis du skal kopiere den kan du bruge en "grabber" til pc og så sætte video til der

Kommentar
Fra : dk

Dato : 31-01-11 22:10

Du skal have gjort din dvd optager kodefri.

Har selv haft problemet, og løste det ved at gøre dvd optageren kodefri, det er en liteon.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-01-11 22:44

Jeg buger en grabber og Honestech VHS to DVD 3, den optager det hele, os kopibeskyttede
http://www.honestech.com/main/index.asp

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 31-01-11 22:54

Citat
Ved siden af den har jeg en Harddisk/DVD optager.
Det er 2 sepperate apparater.

Brug ANYDVD, eller andet der virkelig kan AFKODE din VHS/ bånd = til dvd
MEN du skal alligevel gennem din PC, da der ingen DEKODER (VHS/DVD) er på din DVD
http://avaxsearch.com/avaxhome_search?q=record+vhs

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 31-01-11 23:59

Det må blive i morgen.
Ska nok vende tilbage med et eller andet.

Godkendelse af svar
Fra : PrivateDK

Dato : 04-02-11 14:25

Tak for svaret Klaudi.

Der er åbenbart mange muligheder for at fjerne Macrovision, som denne kopibeskyttelse åbenbart hedder:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=3198
Men vil prøve en grabber. Ved jeg har en et eller andet sted.
Har prøvet nogle gange tidligere, men kunne ikke få lyd og billede i sync.
Det må blive et nyt indlæg på kandu, hvis det bliver aktuelt-

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-02-11 14:28

Velbekomme

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 04-02-11 14:52

Sjovt man slev får en bedre ide nu jeg lige har lukket den.
Jeg låner en DVD på biblioteket, den kan jeg finde ud af at kopiere. 100 gange bedre kvalitet.
http://bibliotek.dk/linkme.php?ccl=lid%3D25624963+og+lok%3D870970

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-02-11 15:07

Ja det var squ da egentligt mere smart