/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
telefoni -Thailand
Fra : oppes
Vist : 698 gange
50 point
Dato : 30-01-11 23:19

Vi skal til ferie : Thailand, vi er to, hvordan kan vi bruge mobiltelefonen på billigste mode når vi skal kalde på hinanden. Er der en billig udbyder? Eller...?

Accepteret svar
Fra : webm

Modtaget 60 point
Dato : 30-01-11 23:24

TALETIDSKORT...

Kommentar
Fra : andre123

Dato : 30-01-11 23:47

Tag et par gamle mobiltelefoner med derned, og køb nogle thailandske taletidskort. De fås i alle butikscentrer og gadehjørner.
Det koster typisk 1 THB i minuttet for samtale.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 31-01-11 00:31

Telefonerne behøver ikke være gamle. I kan såmænd sætte lokale kort i jeres fineste nye telefoner.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 31-01-11 08:18

I kan som transor siger sagtens købe lokale kort og sætte i jeres telefoner, men i skal lige sikre jer inden i tager hjemmefra, at jeres telefoner ikke er operatørlåst.
Selvom de er mere end 6 måneder gamle er operatørlås ikke noget der forsvinder af sig selv, det kræver at man aktivt indtaster en kode, og rigtig mange mennesker før jer, har stået i udlandet og først der fundet ud af, at deres telefoner ikke kunne bruges.

Godkendelse af svar
Fra : oppes

Dato : 31-01-11 10:45

Tak for svaret webm. Tak det var så det.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 31-01-11 23:02

OKI