/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Sånpladegulv + gulvvarme (vandbåret)
Fra : _skip
Vist : 1524 gange
200 point
Dato : 30-01-11 11:45

Jeg har et bad/toilet på 1.sal med påsvejset vinyl. Jeg har hørt om renovering, hvor man selv fræser spor til gulvvarmeslanger mm., som så atter kan påsvejses vinyl. Info om fremgangsmåde, materialer, udlejning af værktøj mm. ønskes.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-11 12:07

Citat
Info om fremgangsmåde, materialer, udlejning af værktøj mm. ønskes.

Det får du hos håndværkeren der skal lave det....

Det er ABSOLUT ikke et "gør det selv" job uden den fornødne erfaring, hvilket du tilsyneladende ikke har, siden du spørger om en "komplet" vejledning....

http://www.bolius.dk/alt-om/badevaerelse/artikel/gulve-i-badevaerelser/

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 30-01-11 12:42

du skal have det gamle gulv op og så lægge alubakker til varmeslanger ned. husk at dr skal isoleres helt op under alubakkerne. så lægger du et nyt gulv direkte ovenpå så alubakkerne har fuld kontakt med spånpladerne. og vupti, så har du gulvvarme.
du kan købe bakkerne på tømmerhandelen. husk at læse monteringsvejledningen INDEN DU BEGYNDER PÅ PROJEKTET.

Accepteret svar
Fra : McBobo

Modtaget 200 point
Dato : 30-01-11 16:12

Her er lidt vejledning omkring gør-det-selv "gulvvarme"
Køb den udførlige guide trin for trin for 29.kr......
Pengene er givet god ud! Nu hvor du selv vil gøre det?
http://goerdetselv.dk/gulv/rillede-plader-holder-styr-pa-gulvvarmen

Men inden du går i gang skal du nok undersøge lægning af gulvet i et vådrumsmiljø.
- Vådrumsmembran, m.m. Der er andre regler i forhold til lægning af gulve i vådrum.
Især når du ligger spånplader i badeværelset..... Så forhør dig, der hvor de sælger overstående gulvvarme system.....
http://goerdetselv.dk/gulv/gulvvarme

Hvis du ikke har nogle former for en håndværks mæssige baggrund skal du nok overveje om du er den rette til at udfører arbejdet. Det kan ende med at det du sparer nu, bliver en dyr omgang hvis gulvet løfter sig.m.m. Så tænk dig godt om inden du går i gang?

http://www.flexteamgulvvarme.dk/index.php?gulvvarme

Kommentar
Fra : Footprint

Dato : 30-01-11 16:29

Hej SKIP

Jeg ville nok overveje at anvende svalehaler og støbe en betonplade, såfremt dine gulvstrøer har en beskaffenhed der kan klare lasten.
Byggehøjden med sådan en betonplade bliver ca. 70mm+ fliser, når der anvendes 20mm gulvvarmeslanger.
hvis du eventuelt bruger stål for at forstærke gulvstrøer, så husk forholdsregler over for brand...

Men det er ikke så svært, husk at sætte dig grundigt ind i reglerne forvådrumssikring.

god fornøjelse

Godkendelse af svar
Fra : _skip

Dato : 03-02-11 15:07

Tak for svaret McBobo.