/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Lappeløsning med skum på dæk.
Fra : axelbjarne
Vist : 1285 gange
100 point
Dato : 29-01-11 04:16

Kan et dæk bruges på et andet stålfælg, hvis der er brugt skum som lappeløsning.

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 29-01-11 04:29

Kan ikke se hvorfor ikke, bare det er renset for skum - samt det kan holde luft

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-01-11 05:12

nej det kan ikke anbefales

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 29-01-11 12:10

Citat
nej det kan ikke anbefales
Hvorfor dog ikke??????

Citat
bare det er renset for skum - samt det kan holde luft
Nemlig!!

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 29-01-11 12:34

Har selv kørt et år med samme løsning, uden problemer/ på MC.
Men er hullet stort, så ned til et hjulcenter og få en prop i hullet,
det kan vel ikke koste en formue.
Alternativt kan du smide en slange i dækket.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-01-11 12:58

Hvis skummet kun er brugt til at tætne et lille hul i selve dækket er der ikke noget i vejen for at flytte det.

Hvis det tætner mellem fælg og dæk, skal der måske et andet tætnemiddel til på den nye fælg.

Accepteret svar
Fra : Beestone

Modtaget 100 point
Dato : 29-01-11 13:55

Ofte skyldes lapningen en tæret kant på fælgen.
Derfor kan det direkte vær en fordel at flytte et brugbart dæk over på en anden fælg.
Hvis det så bliver utæt igen, fyrer du en flaske skumlap af igen.

Det er da en nem løsning på et kortvarigt (indtil dækket er slidt ned) problem.
Medmindre der er tale om specielle og meget dyre dæk ... (4W, custom etc. ...)

Man kan sagtens få udført en fagmæssigt korrekt og holdbar dæklapning til små penge, men det er altså temmelig bøvlet, da man ofte står med et fladt dæk i situationen.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 30-01-11 06:19

Ja, det blev jeg ikke så meget klogere af...men jeg kan jo spørge min mekaniker, når jeg kommer med det nye stålfælg, om det kræver et nyt dæk.

mvh.
axelbjarne

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 30-01-11 06:20

Tak for svaret Beestone.