/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Kan man ændre sin IP-adresse?
Fra : efaldk
Vist : 2353 gange
150 point
Dato : 27-01-11 11:02

Jeg er begyndt at se tv på nettet. Det giver en større frihed til at se programmerne, når man har tid og lyst, og man er fri for bøvlet med at optage på video eller harddisk. Jeg ser også ofte svensk tv, da de svenske kanaler tit har mere at byde på end de danske. Desværre er det ikke muligt at se udenlandske serier, fordi min IP-adresse ikke er svensk, og der åbenbart er nogle problemer med ophavsretten. Det er jeg rigtig ked af og så var det jeg kom i tanker om, at jeg havde hørt at der fandtes en måde at omgås det på, altså så ens IP-adresse ikke røber hvor man bor. Det var godt nok en amerikansk hjemmeside, men findes der noget tilsvarende for andre lande.
Måske en hård nød at knække, men jeg håber, der er nogle hardcore it-nørder på Kandu.dk, der kan hjælpe mig?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-01-11 11:09

http://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&biw=1012&bih=569&q=ip+proxy&aq=f&aqi=g10&aql=&oq=&cad=cbv
Hvis du bruger gratis programmer, så skal du ikke forvente at kunne se stream tv,
da de hastigheder du kan få via en hide ip? er max 50kb

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-11 11:10

Der er da ingen problemer med at se udenlandske tv-stationer.....

Stofa har da dem alle på web-tv - og flere til

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 27-01-11 11:12

Citat
altså så ens IP-adresse ikke røber hvor man bor.

Det er ikke helt rigtigt forstået.
Din ip vil altid afsløre hvor du er men du kan benytte en proxy i et andet land og dermed ser hjemmesiderne ikke din ip men proxyserverens ip

svensk: kig på relakks https://www.relakks.com/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-01-11 11:33

Hide My Ass!
http://hidemyass.com/

Annuller spørgsmålet
Fra : efaldk

Dato : 01-02-11 08:15

Har opgivet projektet.
Ingen af svarene er tilfredsstillende. jeg har checket oplysningerne på nettet. Det ser ud som om man skal betale et fast månedligt beløb (ret dyrt) for at få en ip proxy, der kan bruges i Sverige. Da jeg ikke kan få en prøve-version, kan jeg ikke vide om jeg kan bruge den til formålet, nemlig til at se SVT's udenlandske tv-serier på web-tv. Jeg risikerer at betale for noget jeg slet ikke kan bruge.