/ Forside/ Teknologi / Udvikling / XML / Spørgsmål
10  Angband 26
Fejl på min XML kode
Fra : anetteogjesper
Vist : 997 gange
50 point
Dato : 24-01-11 09:33

Hej

Jeg har lavet en XML kode med et produkt feed, men nu melder den fejl og jeg kan bare ikke se fejlen..

Kode
XML-siden kan ikke vises
XML-kan ikke vises ved hjælp af typografiarket XSL. Ret fejlen, og klik derefter på knappen Opdater eller prøv igen senere.

--------------------------------------------------------------------------------

Et semikolon var ventet. Der opstod en fejl under behandling af ressourcen 'http://www.morsunivers.dk/...

<vareurl>http://www.morsunivers.dk/product_info.php?cPath=54_62&products_id=255</vareurl>

Og min xml kode ser sådan ud:
Kode
<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1" ?>
<produkter>
<produkt>
<kategorinavn>Undertøj og lingeri- Ammebh</kategorinavn>
<brand>Carriwell</brand>
<produktnavn>Amme og ventebh med blonder</produktnavn>
<produktid>205</produktid>
<beskrivelse>CARRIWELL LACE ammebh m. blonde - former sig naturligt efter din barm!</beskrivelse>
<nypris>164.00</nypris>
<udsalgspris>99.00</udsalgspris>
<billedurl>http://www.morsunivers.dk/mediafiles/images/205.jpg</billedurl>
<vareurl>http://www.morsunivers.dk/product_info.php?cPath=54_62&products_id=254</vareurl>
</produkt></produkter>

Kommentar
Fra : MatrixRevolution

Dato : 24-01-11 14:05

Hej,

Fejlen er nok, at I ikke bruger en CDATA sektion til at indramme Jeres data.
Browseren og xml-parseren parser tegn som & og < osv som html og ikke som den er.

For at komme omkring dette kan man bruge cdata:

<vareurl><![CDATA[ url ]]>

Håber det virker.

Nice produkt i ovrigt

Mvh

M.

Kommentar
Fra : MatrixRevolution

Dato : 24-01-11 14:51

Hov

Jeg glemte vist at lukke elementet.
Det skal jo naturligvis lukkes med </vareurl>

XML er forresten ikke et kode sprog. Xml er tekst...
Mark up af tekst i tags til brug som data.

Annuller spørgsmålet
Fra : anetteogjesper

Dato : 24-01-11 17:14

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål