/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
morphus chron
Fra : hovsada
Vist : 2466 gange
50 point
Dato : 22-01-11 14:33

har en ung bekendt med denne sygdom- søger alternativ behandling eller gode erfaringer !!

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-01-11 15:34

er det stavet rigtigt

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-01-11 15:37

morbus Crohn, enterocolitis regionalis, enteritis regionalis (Burrill Bernard Crohn, 1884-1956, USA): en kronisk betændelsestilstand i mave-tarm-kanalen, ofte kun i et afsnit af denne (segmentær udbredning), ledsaget af ·granulomdannelse (·enterocolitis granulomatosa), som regel medinddragende den afsluttende del af tyndtarmen (·ileum) og den første del af tyktarmen (·caecum og ·colon ascendens). I modsætning til ·colitis ulcerosa kan Crohns sygdom optræde overalt i mave-tarm-kanalen, fra mundhule til endetarm. Årsagen ukendt; er muligvis en ·immunopati. Der er aldrig påvist noget infektiøst. Er blevet meget hyppigere i løbet af de seneste årtier, hyppigst hos kvinder og hyppigst med debut i 20-30-års-alderen. Viser sig især ved abdominalsmerter, diaré, tendens til tarmfistler og -abscesser, samt symptomer uden for mave-tarm-kanalen, især fra led, hud og øjne. Behandles primært medicinsk (kortikosteroider, azathioprin, methotrexat, anti-TNF-antistoffer), men kirurgisk behandling anvendes ved tarmforsnævringer og ·fisteldannelser. Der er en klar tendens til længerevarende symptomfri perioder, jo længere sygdommen har varet.

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 22-01-11 15:41

det er ikke nødvendigt at fortælle mig om sygdommen og diagnose. samt alm lægelig behandling !

jeg søger alternative muligheder og erfaringer !!!!!!!

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-01-11 15:50

Citat
det er ikke nødvendigt at fortælle mig om sygdommen og diagnose.

Det sg_ da for at andre ikke skal Google sig frem til det rette navn.
SOM DU IKKE SELV KAN SKRIVE

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 22-01-11 15:53

beklager fejl jeg kopierede fra google

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 22-01-11 16:57

Kom lige ned nomore...Det staves også morphus!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 22-01-11 17:03

Morbus / morphus henviser til Latin for sygdom.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-01-11 17:04

Citat
Kom lige ned nomore...Det staves også morphus!!!!!!

Nope!

"Morbus" er latinsk for sygdom. Det staves ikke med ph i stedet for b. Kun ved stavefejl.

Almindeligvis ville man kunne erstatte et "f" med "ph".. Ikke et "b".....

Kommentar
Fra : Lilleclaus

Dato : 22-01-11 17:14

det er for f..... da lige meget hvordan det staves ...det var ikke det der blev spurgt om...men om der er nogen med alternativ erfaring og ikke om hvem der er bedst til at fortælle en masse med latinske verber... som er taget fra en eller anden lægebog..vær da for f... lidt seriøs her inde en gang imellem

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 22-01-11 17:34

Til de som ikke kender sygdommen:http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:-pF7sLNnNrYJ:www.ccf.dk/ny/fileadmin/template/PDF-filer/crohn-info.pdf+morphus+crohn&hl=da&pid=bl&srcid=ADGEESjTj2pucd3HgSvRC2E-eKHMgFoy_-GsRfu9p2qCEO0Su66s1J-zPulLgbcU-FNguTqmtIJ-74H2nw7XyKOTZczqMEv8NC7flKwUoOaQZbzcVP9h26ZNFCuAMqgFI72-nhJYJVnl&sig=AHIEtbTTYTrl3lSFxxfxch5_IeXRZp5t3w

Jeg vil mene, at en kostomlægning vil kunne hjælpe, for nogle fødevarer forværrer denne sygdom. Det vil sige, noget med ikke at spise svinekød, hvidt mel.....
En irisanalyse vil kunne fortælle, hvilke stoffer og mineraler vedkommende mangler, - det er dyrt, man går derfra med en pose medikamenter, som koster , og man skal være indstillet på en kostændring.
Ellers er der Knut Flytlie, som jeg stoler på, ved noget om både medicin og det alternative
http://www.flytlie.dk/
http://www.vitamindoktor.com/cm-viplogin/

Så er denne side god http://www.bionordic.dk/indhold/ask.html
http://www.bionordic.dk/indhold/sygdom/andre/morbus.html

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 22-01-11 17:40

og ikke at forglemme Carsten Vagn-Hansen:
http://www.naturli.dk/Default.aspx?ID=848

Accepteret svar
Fra : Dulcona

Modtaget 50 point
Dato : 22-01-11 17:41

Nåå ja, Birgitta. det er alle de andre der er galt på den og dig der har ret. Det må være skønt at vide så meget.... whauuuuu sikke en selvtillid.

http://www.google.dk/search?rlz=1C1CHMR_daDK334DK335&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=morphus

http://www.google.dk/search?rlz=1C1CHMR_daDK334DK335&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=morphus#hl=da&xhr=t&q=morbus&cp=4&pf=p&sclient=psy&rlz=1C1CHMR_daDK334DK335&aq=0&aqi=&aql=&oq=morbus&pbx=1&fp=86f36af8958a5758

Citat
det er for f..... da lige meget hvordan det staves ...det var ikke det der blev spurgt om
Nemeli rigtigt!!!!!!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-01-11 18:02

---Dulcona, de google-opslag du henviser til, drejer sig jo om en eller anden gruppe eller kunstner eller et varenavn... Bortset fra de enkelte fejlstavede links.. "Morphus Crom"??? på Jubiiii debatforum..

Joo, stavemåden spiller en endog stor rolle, når man vil google på en sygdom.

Og hvis trådstarter ikke kender den rette stavemåde, så kan det jo faktisk være alt hvad h*n har brug for: Den rigtige stavemåde giver adgang til en masse sider med information om sygdommen.

OGSÅ links til alternativ behandling!

http://www.google.dk/search?rlz=1C1CHMR_daDK334DK335&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=morphus#sclient=psy&hl=da&rlz=1C1CHMR_daDK334DK335&q=morbus+crohn&aq=0&aqi=g5&aql=&oq=&pbx=1&fp=d72185b3a4301351

Her fortæller en om sin sygdom og den alternative behandling:
http://www.dr.dk/DR1/laegen/Programmer/2004/041202/Sp%C3%B8rgsm%C3%A5l/20050817132013.htm

Der er sikkert mange andre alternative links blandt de links, men det er individuelt, hvad man leder efter. Så led selv, hovsada..

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-01-11 18:37

Citat
det er for f..... da lige meget hvordan det staves ...det var ikke det der blev spurgt om

Nej, det er helt rigtigt, men hvor mange gange ser man ikke, at der bliver stavet forkert
af den ene eller anden grund.

Hænger mig normalt ikke op i det, men ved sygdom (Lat navne) kan der være temmelig stor forskel
og mange misforståelser kan undgåes ved bare at søge et par minutter på nettet.

Og som jeg skrev, var det for at andre ikke skulle søge på forkert navn?
hvilket de så har gjort alligevel = og sikkert fundet noget andet sjovt.

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 22-01-11 18:50

troede jeg havde lukket "denne tråd"

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 22-01-11 18:52

...og dem der kender noget til sygdommen og behandling er vel ikke i tvivl om, hvad det handler om + stavemåden ....Hm

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 22-01-11 19:41

Er du blind eller døv eller vil du bare have ret Birgitta....LÆS FOR FA..... HVAD DER STÅR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dette link http://www.google.dk/search?rlz=1C1CHMR_daDK334DK335&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=morphus indeholder bl.a. dette:
Citat
Morphus Crom??? - Jubii Debatforum
Har netop snakket med en gammel ven, og fundet ud af at han er indlagt. Lægerne mener, men er ikke sikre på, at han har Morphus Crom. Er der nogle af.
dindebat.dk › Livsstil › Skønhed - Cached
Hvilket vel må antages at være en sygdom der omtales - Morphus Crom.

Dette link http://www.google.dk/search?rlz=1C1CHMR_daDK334DK335&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=morphus#hl=da&xhr=t&q=morbus&cp=4&pf=p&sclient=psy&rlz=1C1CHMR_daDK334DK335&aq=0&aqi=&aql=&oq=morbus&pbx=1&fp=1&cad=b indeholder bl.a. dette:
Citat
Morbus Bechterew (Spondylitis ankylopoietica)
7. dec 2009 ... Bechterews sygdom er en særlig form for leddegigt. Den hedder også spondylitis ankylopoietica, men har ikke noget dansk navn.
www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/morbus_becterew.htm - Cached - Lignende
?
Sygdomme og symptomer - Morbus Crohn, Tarmbetændelse
Morbus Crohn er en kronisk betændelsestilstand i tarmene. Morbus Crohn kan være en betændelse i alle tarmens lag i både tyndtarm og tyktarm. ...
Morbus Crohn - Spørg naturterapeuterne - Kostråd - Tilskud
www.bionordic.dk/indhold/sygdom/andre/morbus.html - Cached - Lignende
Startside - Morbus Bechterew
Morbus Bechterew er en gigtsygdom, der også går også under betegnelsen rygsøjlegigt eller på latin spondylitis ankylopoietica. Sygdommen angriber først og ...
www.bechterew.dk/ - Cached - Lignende
Morbus - Wikipedia, the free encyclopedia - [ Oversæt denne side ]
Morbus may refer to: Latin for disease. The Roman poets often personified Morbus as a netherworld demon who brought pestilence. A fictional planet in the ...
en.wikipedia.org/wiki/Morbus - Cached - Lignende

Dette fortæller almindeligvis normalt begavede mennesker at Morbus og Morphus er 2 alen af et stykke, og betyder sygdom. Og så gider jeg i øvrigt ikke diskutere dette med dig mere. Du vrøvler og aner ikke hvad du taler om.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-01-11 21:00

Jubi-linket er jo netop skrevet af en, der ikke ved noget som helst om sygdommen? Det drejer sig om en forespørgsel om en VENS sygdom.

Hvis man søger oplysninger om en sygdom hvis navn man ikke kender stavemåden på, så ER den vigtigste oplysning altså hvordan ordene staves.

Sygdommen har hverken noget med "crom" at gøre eller med morbus bechterew, som er en ryglidelse, der i værste fald deformerer rygsøjlen.
Ordet "MorBus" betyder bare "sygdom" på latin.

Du kan da selv se, at når det er fagfolk, der beskriver sygdommen, så staves den ALTID "Morbus Crohn".

Morphus er en eller anden slags navn -på ting eller mennesker.

Nej, jeg er hverken døv eller blind, så du behøver hverken at råbe eller gentage dine dumheder.

Godkendelse af svar
Fra : hovsada

Dato : 22-01-11 21:34

Tak for svaret Dulcona.

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 22-01-11 21:35

tror jeg søger mine svar et sted med en anden tone

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 23-01-11 03:44

Det var så lidt hovsada. Sorry for din tråd blev afsporet, begyndende med nomore og på glimrende vis fuldført af den bedrevidende klogskider Birgitta. Good luck med din videre søgen.

Kommentar
Fra : Nannamostrup

Dato : 12-04-11 19:28

Jeg er bekendt med en super kompetent akupunktør; Lars Wiinblad, som har rigtige gode erfaringer med behandling af "MC"..

Prøv at søg på ham - og skriv en mail til ham...

Mvh. Nanna