/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
"Oh Ruby" takter?
Fra : klemme2006
Vist : 516 gange
100 point
Dato : 22-01-11 09:36

Hej kyndige kanduer

Jeg sidder og hygger mig med denne her, men er i tvivl om takterne, især hvor der ikke synges. Jeg får det til at A7 falder på hair, men hvor længe ligger den Em og roder inden 2. linje? OSV.

Er der en der er sød at smide nogle /'er ind med passende mellemrum?

VH

klemme

Guitar Chords " Ruby " by Rogers Kenny
Guitar Tabs > R > Rogers Kenny chords & tabs > Ruby Chords
Please, support Rogers Kenny .
Buy: Rogers Kenny CDs > Rogers Kenny Posters > Rogers Kenny Sheet Music

Guitar Chords by: Rogers Kenny
Chords for song: Ruby

# This file is the author's own work and represents their interpretation of the #
# song. You may only use this file for private study, scholarship, or research. #

Send “Ruby” to Cell Phone
Ruby Don't Take Your Love To Town
by Mel Tillis
V1.
D A7 Em
You've painted up your lips an rolled and curled your tinted hair.
D D A7
Ruby are you contemplating going out somewhere?
Em A7 Em
The Shadow on the wall tells me the sun is going down -
D G G/F# Em (Stop)
Oh Ruby-----
D
Don't Take your love to town

V2 (same as V1)
Its hard to love a man whose legs are bent and paralysed
And the wants and the needs of a woman your age, Ruby I realize,
But it won't be long i've heard them say until I not around
Oh Ruby-----
Don't Take your love to town

V3.
Em D
It wasn't me that started that old crazy asian war
Em G A7
But I was proud to go and do my patriotic chore
Em A7 Em
And yes, it's true that I'm not the man I used to be...
D G G/F# Em (Stop)
Oh Ruby-----
D
I still need some company.

V4 (Same as V1)

She's leavin' now 'cause I heard the slammin' iof the door
The way I know I've heard it slam one hundred times before
And if I could move I'd get my gun and put her in the ground
Oh Ruby-----
For god's sake turn around!

enjoy.....

Bryan

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 22-01-11 10:24

Den er ikke i 4/4, hvilket nok er hvad der snyder dig. Den går i 2/4. Du kan prøve at lytte og tække 4 takter, men det går ikke op når verset er slut

Følgende youtube link viser den måde han spiller oftest. Og det lyder også godt med den intro:

http://www.youtube.com/watch?v=ifdd5TzXHNI&feature=related

Han synger første linje uden musik, indtil A7, som han holder 8 slag, eller 4 takter (2/4 altså).

Em holder han 4 slag. Så hvis 1. takt begynder ved "pain" in painted er det sådan her, hver streg er et slag:

/--/--/--/A7-/--/--/--/Em-/--/D-/ osv.

Skrevet ind i teksten bliver det:

You've /painted up your /lips and rolled and
/curled your tinted /[A7]hair-/--/--/--/Em-/--/
/[D]Ruby are you /contemplating /[G]going out some/[A7]where/--/--/--/ osv.

Fik det løst problemet? Ellers skriv igen.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 22-01-11 10:30

"tække" skulle have været tælle

Du kan også tælle i 6/8 takt, det fungerer også.

Accepteret svar
Fra : pedroso

Modtaget 100 point
Dato : 22-01-11 15:40

Nej, 6/8 du'r ikke rigtig kan jeg se. Når de spiller Em er det 2 takter ekstra. Det sker nogle gange. Ellers går de direkte til D.

Mht. akkorderne er det lidt svært med den teksttype der er her på Kandu. Men brug courier når du printer, så går det. Altså en skrift hvor alle bogstaver fylder lige meget.

D A7 Em
You've /painted up your /lips an rolled and /curled your tinted /hair/--/--/--/--/--
D D A7
/Ruby are you /contemplating /going out some/where?/--/--/--
Em A7 EmOh /Ru/--/by/--/--/--
D
Don't /Take your love to /town/--/--/--
The /Shadow on the /wall tells me the /sun is going /down/--/--/--/--
D G G/F# Em (Stop)
Oh /Ru/--/by/--/--/--
D
Don't /Take your love to /town/--/--/--

V2 (same as V1)
Its /hard to love a /man whose legs are /bent and para/lysed/--/--/--/--/--
And the /wants and the needs of a /woman your age, /Ruby I rea/lize,/--/--/--
But it /won't be long i've /heard them say un/til I not a/round/--/--/--/--
Oh /Ru/--/by/--/--/--
D
Don't /Take your love to /town/--/--/--

V3.
Em D
It /wasn't me that /started that old /crazy asian /war/--/--
Em G A7
But /I was proud to /go and do my /patriotic /chore/--/--/--
Em A7 Em
And /yes, it's true /that I'm not the /man I used to /be/--/--/--/--
D G G/F# Em (Stop)
Oh /Ru/--/by/--/--/--
D
I still /need some compa/ny/--/--/--

V4 (Same as V1)

She's /leavin' now /'cause I heard the /slammin' iof the /door/--/--/--
The /way I know I've /heard it slam one /hundred times be/fore/--/--/--
And if /I could move I'd /get my gun and /put her in the /ground/--/--/--/--
Oh /Ru/--/by/--/--/--
D
Don't /Take your love to /town/--/--/--
Oh /Ru/--/by/--/--/--
For /god's sake turn /around!/--/--/--/--

Godkendelse af svar
Fra : klemme2006

Dato : 23-01-11 18:55

Tak for svaret pedroso. Jeg tror den er der nu. Det der med 2/4 og 4/4 forvirrer mig ikke. Det har jeg alt for svag fornemmelse af hvad det egentlig er til at det kan.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 23-01-11 22:47

Ok, selv tak.

Tjah, men det med takterne er tit sådan at hvis man har gehør så går det automatisk

Men det er vigtigt at aftale det med hinanden, især hvis der er akkordskift. Sådan er det jo med E-mollen.