/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
hastighed
Fra : pylle12
Vist : 619 gange
300 point
Dato : 22-01-11 09:00

Har cbb mobil bredbaand 4 mb hvor jeg får ca 3mb masteafstand 300 mtr'
Kunne godt tænke at prøve call me 6 mb 3g. mastafstand 750 mtr.
Men måske forsvinder farten på den længere vej??

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 22-01-11 09:10

1. ja så har længden indvirkning (sendestyrken)
2. så er det en indvirkning hvor meget trafik der er på masten
3. hurtigere bredbånd ja
4. hurtigere bredbånd real hastighed (nej/ja)
5. det er kun og prøve

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 22-01-11 09:16

hvis det kun var regning så var det jo ikke et problem at regne ud men der er mange andre faktaer der spiller ind er det temlig svært at svare på

4 mb svare til 3mb ved modstand på 300m 1mb svare til 300m modstand
6 mb svare til 750/300 = 2,5 (6 -2,5) = 3,5mb

dvs så skulle 6mb svare til 3,5mb ved 750m

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 300 point
Dato : 22-01-11 10:54

Når du er så tæt på materne, er det ligegyldigt. Begge afstande skulle give rigelig signalstyrke, med mindre du placerer din mobiltelefon (mobilmodem) meget dårligt.

Det er derimod trafikmængden til masterne, som tæller. Dertil kommer at nogle udbydere op giver talfor "hastighed op til" som er fri fantasi og intet har med virkeligheden at gøre. Det kan deres salgsfolk jo roligt skrive, for de lover ikke atdet gælder for dig.

Det ville være meget mere interessant om de opgav en mindstehastighed.

Godkendelse af svar
Fra : pylle12

Dato : 22-01-11 10:59

Tak for svaret transor.