/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
3. retters menu til 2 personer
Fra : snaptil
Vist : 1689 gange
100 point
Dato : 21-01-11 11:02

Har tabt et væddemål til kæresten, så skal lave en 3. retters menu, nogle gode forslag?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-01-11 11:23

Hvad kan kæresten lide, og hvad kan du i et køkken?

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 21-01-11 12:17

Hun er til lidt af hvert, ikke bange for at prøve noget nyt.
Mine køkken evner er i stærkt modstrid med min lyst til at stå for lang tid derude (-:
Jeg fortrækker også kun at skulle handle ind kun et sted.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 21-01-11 12:25

Jeg sidder lidt og kigger på forretter. Jeg syntes det lidt for let med rejecocktail eller laks med noget tilbehør. Ligeledes dropper jeg også supper idet hun ofte lavet det. Så... mangler lige noget ide der. Hovedret bliver nok en steg af en slags, eller bare to gode bøffer. Så er det bare det hyggelige tilbehør som skal være lidt specielt.
til dessert er jeg helt åben for forslag, Bare det er ingredienser som kan købes i en alm.dagligvarebutik.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-01-11 12:27

1 dusin østers

smørstegte rokkevinger med brunet smør, kapers og citronsaft.

Isbombe surprice.

En trænet madsvend klarer det hele på 30 minutter

Du skal nok i en velassortere fiske handel for østers og rokkevinger.
Resten fås overalt.

Opskrifter findes på nettet.

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 21-01-11 13:13

Kan du ikke finde ud af at bruge et køkken eller gider ikke, så tag på Burgerbar som er meget brugt i dag.
Køb en lille bruger til forret og en lidt større til hovedret. Det er jo røve billigt på Mcdonald, men heller ikke noget værd.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 100 point
Dato : 21-01-11 13:32

En hyggemiddag med kæresten skal jo ikke overstås alt for hurtigt, så et lidt andet forslag, med lidt inspiration fra dig og transor.

Forreten kunne være moules marieniere, hvidvinsdampede muslinger, nemt og billigt at lave, smager dejligt (hvis man kan lide muslinger)

http://www.dalgaardsupermarked.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=296&Itemid=365

Hovedretten bøf som du foreslår, med bagte kartofler, persillesmør og fx en salat af grønne bønner, der efter afkøling vendes i en olie/eddikkedressing med revet løg. Så er det kun lige bøffen der skal steges under måltidet.

Omelet surprise, is surprise, eller transors isbombe, kan også forbederes på forhånd, og skal bare have 7-10 min i ovnen, men det er klagt at se til den undervejs, sortbrændt marengs er ikke så lækkert. Det er klassisk at bruge et stålfad sat på isterninger i bradepanden, for at undgå at isen smelter.

http://www.maduniverset.dk/opskrift.php/8161/Bagvaerk-opskrifter/Ice-Surprise,-is-med-marengs

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-01-11 15:36

Forret og dessert kan man hurtigt få overstået så man kan koncentrer sig om hovedretten.

Hvis forretten skal være fisk så prøv disse:
En portiion dåsetun (i vand, afdryppet) lægges på en hel ananasskive, ovenpå mayonaise og en citronskive.

Eller:
Moden skrællet og halveret avacado overhældes med creme fraiche og små teskefulde af rød eller sort stenbidderrogn og drysses med klippet dild.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 21-01-11 16:19

Her er forslag til nem menu
Forret: Melon og skinke
Hovedret: Røde bøffer med ovnbagte kartofler
god dessert i Irma, f.eks. Tiramisu-kage
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=3&conference=203&posting=1305286

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 21-01-11 16:50

Forret:
røgede ørredfileter, på icebergsalat, mangobåde, et stk. brød serveres til.
(dressing af cremefraiche med revet ingefær, salt og peber)

Hovedret:
Ovnstegt skinkeculotte ( kan købes små)
Flødekartofler og tomat salat

Dessert:
Frugtsalat i portionsglas med råcreme

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 21-01-11 17:14
Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-01-11 17:21

Det ser godt ud, jeg må prøve forretten.

Godkendelse af svar
Fra : snaptil

Dato : 27-01-11 10:08

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-01-11 10:23

Selv tak, snaptil.