/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Triax reciver TD-H -409 VA
Fra : futze
Vist : 641 gange
100 point
Dato : 20-01-11 19:13

Jeg har en TD-H 409VA fra jan. 2010
Der er tit korte glitches/afbrydelser i signalet ved almindelig TV-kigning. Dette sker også ved optagelser, og i dette tilfælde bliver glitchen optaget, og kan genses identisk hver gang. Så er det selve tuner-signalet der er problemet, eller tuneren.
Signalstyrken er på ca 75%, men kvalitetniveauet er på ca 90%, men kan så dykke i løbet af et split sec. til 33 % for så hurtigt af vise de 90% igen.
Er der et forslag?

Hilsen

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-01-11 00:29

Der kan være noget i vejen med din tuner, men jeg tror nu mere på et svigtende antennesignal.

Brug en ordentlig frit placeret antenne, som ikke forstyrres af reflekser fra forbikørende biler elleandet.
De små rundspedende forstærkerantenner kan ikke anbefales, med mindre man bor tæt på senderen.

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 21-01-11 06:16

Det har jeg også på et at mine tv'er der ikke kan køre mpeg4 , jeg er kommen til det må være tv'et der er var at brande sammen måske , for på alle de andre tv'er vi har er der nemlig ikke noget galt, selv på et gamme tv med en ny mpeg4 box er der perfekt billed på .....
Men følger denne tråd ....

Bassebo...

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 50 point
Dato : 21-01-11 10:24

Både mpg2 og mpg4 er kodede komprimerede tv signaler, som skal dekodes efter selve tuneren. Decoderen kan være indbygget i fjernsynet eller som i tilfældet med triax-en være i en ekstern enhed.
Nyere gode tunere og decodere kan klare sig med et dårligere signal, og korte udfald, og alligevel lave billeder , hvor man ikke ser udfaldet så tydeligt.
Andre er mere følsomme for antennesignalet.

Kommentar
Fra : futze

Dato : 21-01-11 15:32

Ja det nok signalet der kortvarigt dropper under grænsen hvor Triaxen køre fejlfrit.
Jeg vil dog være sikker inden jeg sender Triaxen til Rep.
Signalet skal modtages i Gilleleje og det er et rigmeligt højt område.
Antenen er standard UHF antenne fra de gode analog dage.
Forstærkeren er en ny Triax.
Findes der ikke et måleudstyr der præcis kan fortælle om signalet er ok.
Jeg har tilsluttet et nyt Philips 7000 fladskærm til det samme signal og her er der ikke nogle udfald.

Godkendelse af svar
Fra : futze

Dato : 24-01-11 17:40

Tak for svaret transor.