|
| Trykket forkert i giro nummer Fra : vanghøj88 | Vist : 8073 gange 20 point Dato : 20-01-11 08:29 |
|
Hej.. Håber der er en herinde der kan hjælpe mig..
Jeg havde fået en regning som jeg ville betale via net bank jeg plejer som regel at være ret omhyggelig med at få trykket rigtigt, men denne dag skete det åbenbart ikke.
Jeg fik trykket forkert i giro nummeret, så modtog en rykke fra firmaet, kontaktede dem og sendte dem min kvittering men det viste sig jeg havde trykket forkert.. Jeg kontaktede derfor min bank og spurgte dem om de kunne trække den tilbage. Jeg havde overført pengene den 4 januar og kontaktede min bank den 17. Men min bank dame sagde at det kunne de ikke, og da jeg så spurgte om hun så kunne oplyse mig hvilket firma det var sagde hun at det kunne hun heller ikke se..
Hvad kan jeg gøre nu? Er på su så har ikke mange penge, så vil gerne ha dem trukket tilbage kan det overhovedet lade sig gøre, eller kan man gå ind i et eller andet giro nummer database og tjekke hvem det er jeg har overført pengene til? Håber der er en der kan og vil hjælpe mig det ville være så dejligt..
| |
| Kommentar Fra : LuffeA |
Dato : 20-01-11 08:52 |
|
Normalt kan man se modtager når man har gennemført betalingen, enten bare med navn eller også hele adressen.
Prøv at spørge på posthuset.
| |
| Kommentar Fra : Nul7 |
Dato : 20-01-11 08:58 |
|
Posthuset vil nok videresende dig til Girokontoret, hvis det findes i dag.
Spørgsmålet er om de er for bureaukratiske.
prøv også google, skriv `giro nr. `
| |
| Kommentar Fra : vanghøj88 |
Dato : 20-01-11 09:07 |
|
man kan desværre ikke se noget på netbank om hvem det er der har modtaget pengene..
Og har prøvet at google det men det eneste der kommer frem er en italiensk hjemmeside, men kan det godt være et italiensk firma jeg har overført dem til?
gironummer 16800422
| |
| Kommentar Fra : kepe2000 |
Dato : 20-01-11 09:45 |
|
Hej!
Det er banken, som må hjælpe dig bedre.
I dag er det nemlig ikke girokonti alle indbetalinger fra indbetalingskort ender på. I dag kan de også ende på alm. bankkonti. Der findes et centralt register over alle FI-indbetalingskortsmodtagere, hvor banken også kan se, hvilken bank/girokonto pengene ender på i sidste ende. Din bank har adgang til dette register - eller kan I alt fald finde ud af det for dig.
Hvis det går helt i hårdknude for dig, så prøv evt. selv at ringe til PBS på 44 68 44 68 og hør, om de vil hjælpe dig. Det er hos PBS (som i dag hedder Nets) at det centrale register for indbetalingskortmodtagere opdateres på baggrund af indput fra bankerne.
Selvom det er dit ansvar, at du har tastet forkert ved oprettelse af betalingen, så lyder det utroligt, at din bank ikke vil hjælpe bedre. Det er dem, der ligger inde med oplysninger over, hvor de har sendt betalingen hen - og de eneste der reelt kan hjælpe dig med kontakt til modparten.
Jeg vil helt sikkert sende en skriftlig klage til banken over manglende velvilje til at hjælpe dig, hvis det ikke lykkes dig ved at kontakte dem igen på alm. vis.
| |
| Kommentar Fra : frostys |
Dato : 20-01-11 11:25 |
|
Citat Og har prøvet at google det men det eneste der kommer frem er en italiensk hjemmeside, men kan det godt være et italiensk firma jeg har overført dem til?
gironummer 16800422 |
Det er mere spørgsmål nr. det er et forum.
Prøv som foreslået, hvis det ikke hjælper prøv politi kommer nok lidt an på beløb, da det gransker til tilbageholdelse af hittegods, når du fejlagtigt har indbetalt penge, har du lige ledes opgivet navn eller andet så de kan finde dig??
| |
| Kommentar Fra : LuffeA |
Dato : 20-01-11 11:28 |
|
Modparten kan godt være ærlig, men opdager det nok først ved en dybere revision, eller når de skal indføre indkomne beløb på forskellige underposter i regnskabet.
| |
|
Du kan ikke finde oplysninger på en modtager hvis du kun har kontonummer.
Der findes på indbetalingskort et såkaldt kreditirnummer.
Dit pengeinstitu kan hvis de vil hjælpe dig finde frem til modtageren og henvende sig til vedkommende. De må ikke bare tilbagefører pengene fra modtagerens konto og til dig. Det er den risiko der er ved at betale via netbank.
Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE
| |
| Kommentar Fra : LuffeA |
Dato : 20-01-11 15:28 |
|
Citat Hvis alt andet mislykkes kunne du måske lave endnu en indbetaling på 0,01 kr til samme gironummer, med en besked om at du tidligere har lavet en fejlindbetaling, og håbe på at de henvender sig til dig. |
Ikke helt tosset
Indbetalingskortet skal så bare have en anden startkode inde i systemet, jeg sidder f.eks med en +71< 000660010076340000 + gironummer, hvor man ikke kan skrive noget i tekstfeltet
I en af de andre kan man skrive hvad man lysteri tekstfeltet, det lange referencenummer vil så være uskrivbart og man skal kun skrive gironummeret.
Jeg har kun indbetalt via den type en enkelt gang.
| |
|
Banken kan helt sikkert hjælpe dig, - få en tid hos din personlige rådgiver.
Jeg har også tastet forkert, sidder med meget adminstrativt (kontingenter frem og tilbage). Jeg har ringet til banken og sagt, at nu er den gal, - jeg har tastet forkert, og banken har taget sig af det. Der er så gået omkring 4 dage, og betalingen er kommet retur.
| |
| Kommentar Fra : vagn2901 |
Dato : 20-01-11 23:04 |
|
Selvfølgelig kan din bank hjælpe dig. Det er måske blot en enkelt medarbejders dårlige dag.
Skift bank hvis det ikke lykkes.
Banken er vist altid pligtig til at oplyse til hvem, der er trukket penge på en konto.
| |
| Kommentar Fra : rotw |
Dato : 21-01-11 00:10 |
|
1. når jeg søger på kreditnummeret på serveren i danskebank får jeg beskeden om at kredit nummeret ikke findes
2. hvilken bank har du ?
| |
| Kommentar Fra : kepe2000 |
Dato : 21-01-11 21:46 |
|
Ved forespørgsel i Danske Bank på kreditornummeret kan det jo godt være, den siger det ikke eksisterer, hvis den pågældende kunde ikke benytter Danske Bank. Hvis kreditornummeret ikke eksisterer, så vil beløbet ikke kunne bogføres videre fra Andelskassen og vil i givet fald gå på fejlkonto i Andelskassen. Står beløbet ikke på fejlkonto hos dem, vil de kunne se på deres daglige bogføringsjournaler, hvortil (enten bank eller giro nr.) du har overført beløbet og derved være dig behjælpelig med at kontakte den pågældende bank for at få oplyst, hvem kreditor er.
Alternativt forsøg selv at ringe til PBS og tal med betalingsformidling og hør dem, om de vil være behjælpelig uden det går gennem din bank.
Men den korrekte vej er stadig via din Andelskassen. Og de SKAL hjælpe dig, da det ikke er oplysninger, du ellers kan finde - også selvom det er dig (og ikke dem), der har lavet fejlen. Hvis Andelskassen ikke selv kan finde ud af, hvem modtager er, så er det deres pligt at finde ud af det - fx. gennem PBS. Dette er den vej, du skal gå, uanset hvad andre ellers måtte foreslå i dette forum.
| |
| Kommentar Fra : LuffeA |
Dato : 22-01-11 02:28 |
|
Danske Bank burde vide det da det var dem som overtog Bikuben, som i sin tid overtog Postgiro da det blev udskilt fra postvæsenet.
Hvis gironummeret ikke eksisterer kunne man have en mistanke om at betalingen ligger et sted i systemet hvis det ikke er optimeret til at afvise numre.
| |
| Kommentar Fra : rotw |
Dato : 22-01-11 04:14 |
|
kepe2000
når jeg i danskebank tager en forspørgelse på kreditnr. for jeg beskeden findes ikke
| |
| Kommentar Fra : kepe2000 |
Dato : 22-01-11 08:58 |
|
rotw
Uanset hvad du kan slå op, så ændrer det ikke på, hvad forespørgeren (vanghøj88) skal gøre i denne situation for at forsøge at få hans penge retur. Det ER Andelskassen, han skal kontakte - og det er dem, der skal hjælpe ham videre. Han kan ikke selv gøre mere. Jeg mener fortsat ikke, der findes andre svar til spørgeren.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|