/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
fatning?
Fra : tronddk
Vist : 869 gange
78 point
Dato : 18-01-11 11:57

ja jeg har jo købt mig en lampe i thailand men der er ikke en brugsanvisning med hvordan man samler det værken på thai eller engelsk
det er hva jeg har +lampen (det er en flad loft lampe) http://picasaweb.google.com/trondk2/El?feat=directlink#

har fundet ud af at jeg nok skal ha en starter og sådan et rør http://www.wattoo.dk/shop/lysroer-tl-e-circular-129592p.html men hvordan sætter man fatningen til starten og så til strøm ??
og hvor stor skal den starter være ?

(der er to ingange på starten fatningen med plads til 4 ledninger og 4 ledninger på fatningen hvor lampen skal sætte til )

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 18-01-11 12:15

- slæb lampen ned i en el-forretning, de har de stumper du skal bruge...

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 18-01-11 13:02

Som stouenberg skriver
Citat
- slæb lampen ned i en el-forretning, de har de stumper du skal bruge...
, men det er sikkert ikke lovligt at bruge lampen i danmark, da det er en lampe du selv har samlet skal den formentlig godkendes af sikkerhedsstyrelsen ell. lign.

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 18-01-11 13:05

den er ce mærket eller er det ikke nok ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-01-11 13:24

CE mærker er en værd en skid fra de lande

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-01-11 15:01

china export = CE

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-01-11 15:03

der bør også være en spole

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 78 point
Dato : 18-01-11 15:04

http://cubus-adsl.dk/elteknik/cases/lysroersarmatur.php

ville dog anbefale at du køber en ny lampe her hjemme

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 21-01-11 17:38

der er ikke nogle spole med så har beslutter bare at sætte en ledpære så den ikke bliver for varm med alm fatning i den og så kan jeg beholde lampen uden at nogle kan se at det ikke er mening

Godkendelse af svar
Fra : tronddk

Dato : 21-01-11 17:38

Tak for svaret rotw.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-01-11 17:53

det var så lidt