/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
køb af brødbagemaskine
Fra : asgersp
Vist : 1420 gange
100 point
Dato : 18-01-11 08:36

Vi er et værksted hvor vi får frisk brød hver dag.

Er der en / nogle der kan anbefale en brødbagemaskine, der kan bage minimum 1,5 kg brød ad gangen? Meget gerne 2 kg. brød ad gangen.

Det der betyder noget er: Brødets udseende og smag. nem og fornuftig rengøring. Støj. Fornuftigt display. Holdbarhed og hvad der ellers kan være aktuelt, blandt andet pris og holdbarhed.

Hvor længe holder bageformen?
Kan det være rigtigt at vi kan regne med at vi skal skifte brødformen og eventuelt dejkroge, hver halve år.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-01-11 09:31

for meget arbejde og vedligehold, det betaler sig ikke

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 50 point
Dato : 18-01-11 10:14

Jeg har haft bagemaskine siden de kom frem engang i 80'erne, købte den første de nogensinde solgte hos min lokale isenkræmmer, brugte dem en gang daglig, og var glad for dem.

Rotorvingen bliver ret hurtigt slidt, så der er det nok klagt at købe 1-2 ekstra når du køber maskinen, derimod har jeg aldrig oplevet at selve skålen blev ødelagt, den slipper bare man vender bunden i vejret på den. Selve maskinerne jeg har haft har nu sjældent holdt mere end 2-3 år, men der er de så rigeligt tjent ind i forhold til at skulle købe frisk brød hos bageren.

Mine har, bortset fra den første der kostede 3000 kr!, bare været den der nu var på tilbud, og der har ikke været den store forskel, og ingen af dem til så store brød som du vil have. Som du kan se af testen her, er der problemer med dem der bager de størtse brød, fordi de "ødelægger" for meget af brødet, så måske er det smartere (og billigere) med to små, som testvinderen

http://politiken.dk/tjek/tjekmad/tjekmadtjek/tjektjekmad/ECE751013/hundedyr-bagemaskine-taber-test/

Godkendelse af svar
Fra : asgersp

Dato : 23-01-11 20:50

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : asgersp

Dato : 23-01-11 20:53

Undskyld mig? Hvorfor får vagnr kun 50 point for dette?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-01-11 21:06

Selv tak, asgersp, og når jeg kun får 50 points, er det fordi du har givet mindre end 3 stjerner for svaret.

Det skal du ikke tage så tungt, det gør jeg ikke, pointsene betyder til syvende og sidst ingenting, det er, som PH sagde, "æren, det billige skidt" det handler om

Jeg håber du bliver glad for din(e) bama(er).

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-01-11 21:08

Glemet at sige, at Føtex har den der Melissa bama til 300 kr på udsalg, eller rettere, det havde de i hvert fald fredag.

Kommentar
Fra : asgersp

Dato : 24-01-11 20:27

Tak for venligheden vagnr.

Der er bare det problem, at det er til en arbejdsplads og bagemaskinen skal kunne bage mindst 1.5 kg ad gangen og have en mindste tid på forudindstilling på 15 timer.
Jeg har kigget på en til ca. 1000 kr. der kan bage 2 kg ad gangen.

Havde jeg vidst det med pointene have jeg givet dig mere.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-01-11 09:03

Selv tak, og det med point er ikke noget problem, de kan alligevel ikke veksles