/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Lægerne har da altid haft koderne.
Fra : Maksimus
Vist : 638 gange
50 point
Dato : 18-01-11 04:55

Jeg har for mere end 15 år siden hørt en læge og en sygeplejesker uafhængigt af hinanden at de ofte lod folk dø, med vilje, hvis de var meget syge.
Især når de fik lungebetændelse, lod man dem bare dø uden medicin, hvis de var rigtig syge.

Så det er skam ikke noget nyt og det sker på alle hospitaler.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 50 point
Dato : 18-01-11 06:35

Citat
Især når de fik lungebetændelse, lod man dem bare dø uden medicin, hvis de var rigtig syge.

Ja,meget syge, det er rigtigt nok, men det har aldrig tidligere været fremme, at det var brugen af rollator og hjemmehjælp der var afgørende

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-01-11 09:25

Det er sgu nok indbygget i vores personnummer

Kommentar
Fra : Lilleclaus

Dato : 18-01-11 11:38

Ja og så undre man sig jo, at det er ulovligt med aktiv dødshjælp her hjemme, når lægerne indirekte selv bruger og må bruge det det giver jo stof til eftertanke. Når man beder om hjælp til aktiv dødshjælp (fordi et menneske ligger som en grønsag) vil de ikke gøre det af estetiske grunde, og de har et lægeløfte de skal overholde siger de, men de kan godt selv brige det, hvis de selv må bestemme, hvem er det så lige her som sætter sig til herre over liv og død ????? i lægeløftes hellige navn.

(de !, ikke alle læger) regner jeg da ik med

Lilleclaus

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 18-01-11 12:24

jo men de højtlønnede læger kan jo få mere i skatteletteser når man sparer pensionen og hjælpemidler til gamle. Men så længe det er er officielt besluttet at skyde gamle når de bliver syge, må man behandle dem ordentligt

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 18-01-11 12:25

fejl : så længe det ikke er

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 18-01-11 18:29

Da min mor var ung begyndte hun på sygeplejerske-uddannelsen (manglede 1 år da hun blev gravid og stoppede), hun har fortalt om en dame, som havde flere børn og ikke alle børnene var "helt normale".
Denne dame var gravid igen, og da barnet kom til verden manglede det hele baghovedet (alt det bag ørerne) lægen skyndte sig ind i et andet rum med barnet, en anden læge blev tilkaldt og sygeplejerskerne blev gennet ud af rummet.
Min mor har altid været lidt "tung i bagen" (siger hun selv ;)), så hun var den sidste der gik ud af døren, og hun nåede at se, at den ene læge stak en stor kanyle ind i hjertet på barnet.

Moderen fik besked om, at barnet var dødfødt.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 18-01-11 20:16

Vi skal jo også tænke på hvor mange vi er ved at blive............nogle skal jo sies fra...

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 18-01-11 20:27

Citat
Vi skal jo også tænke på hvor mange vi er ved at blive............nogle skal jo sies fra...

Bare det ikke er af økonomiske årsager.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-01-11 00:03

Citat
Vi skal jo også tænke på hvor mange vi er ved at blive............nogle skal jo sies fra...

Den smule befokningstilvækst vi har i Europa når man ser bort fra indvandringen betyder ikke noget.

Men globalt set lurer farerne i horisonten, hvis f.eks hele Afrika og Asien kommer op på vestlig standard hvor der også skal skabes industri for at gøre alle mætte og der kommer befolkningstilvækst i samme åndedrag bliver kloden ikke bæredygtig med vigtige ressurcer som mad og energi, det er en kendsgerning.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 19-01-11 01:04

Luffe du mener altså at det gavner de sultne i afrika, hvis lægerne slår de gamle ihjel i danmark?

Godkendelse af svar
Fra : Maksimus

Dato : 19-01-11 18:49

Tak for svaret Nordsted1.