/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Is ovenpå kage
Fra : Hefru
Vist : 711 gange
100 point
Dato : 17-01-11 18:11

Hej....

Jeg så for et stykke tid siden en opskrift i et madlavningsprogram i fjernsynet på hjemmelavet is ovenpå kage.

Er der nogen af jer derude der kan huske programmet?

Jeg troede evt. det var det søde liv, men kan ikke finde opskriften der....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-11 18:17

For mig lyder det som om du har set 4 stjernes menu??

Og kagen er en Pavlova hvor der har været flere varianter
... søg enten under udsendelsen eller på google

http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&biw=1516&bih=634&q=pavlova+opskrift&aq=1&aqi=g10&aql=f&oq=pavlova&fp=56e6550a4a11a4c6

Vi har selv lavet den et par gange, båden den fra udsendelsen og den opskrift der er hos Odense marcipan (uden is)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-01-11 18:21
Kommentar
Fra : Hefru

Dato : 17-01-11 18:27

Hej igen....

Nej det var ikke Pavlova, desserten blev lavet i et gennemsigtigt glas....

Jeg havde set den du linker til Ans, men desværre heller ikke den

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-11 18:43

Altså kage og is i et glas

Kommentar
Fra : Hefru

Dato : 17-01-11 18:57

Jeps.... kan ikke helt huske processen, men kagen var i bunden og isen ovenpå....

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 100 point
Dato : 17-01-11 19:12

Helt simpelt kan man jo fryse isen i samme springform som kagen og lægge dem sammen, er kagen lidt lunet vil noget af isen trække ned

Godkendelse af svar
Fra : Hefru

Dato : 17-01-11 19:42

Ja, jeg har fundet et alternativ... Men det bliver lavet på samme måde som du beskriver det luffe!

Så jeg lukker spørgsmålet her :)

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : katekismus