/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Mangle kabineluft til forrude/fødder
Fra : MrGibbs18
Vist : 616 gange
200 point
Dato : 16-01-11 21:06

Jeg har problemer med min luft cirkulation i kabinen.

Jeg får ingen luft til rude/fødder, når jeg får luft udefra, selv med blæseren på fulde omdr.

Men når jeg aktivere min recirkulationsknap, og lukker for luften udefra, så virker alt tilsyneladendenormalt, bortset fra at jeg ikke kan få luft på min forrude, da recirkulationsknappen slår fra ved dette.

Er ved at gå ud af mit gode skind af dette probelm.

Har tjekket samtlige spjæld og de virker normalt.

HJÆLP

Bilen er en Audi A3 fra 2000

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 210 point
Dato : 16-01-11 21:13

skift dit pollenfilter, det tyder på at det er helt stoppet

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 16-01-11 21:19

Har du visne blade og eller sne i indsugningsbrønden under forruden?
Har du fået tildækket luftudgangene bagtil med et tæppe eller lignende?
Begge dele sker forbavsende tit. Det sidste kan du let finde ud af, ved at åbne et vindue, mens ventilationen står på normal blæser; Kommer der så luft til forruden, skal du på jagt bag i bilen. Ellers må du ud og se i luftindtaget.

Kommentar
Fra : MrGibbs18

Dato : 16-01-11 21:21

Hvor præcis er luftudgangene lokaliseret bagtil ?

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 16-01-11 21:31

Kender ikke Audien, men "udgangsgæller" i kanten af bagklappen er ret almindelige, så suger den gennem bagklappens konstruktion, så hvis du har noget stort og blødt liggende bagagerummet eller et tæppe på hattehylden, kan det give problemer,

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 16-01-11 21:32

Har du forresten allerede prøvet med det åbne vindue?

Kommentar
Fra : MrGibbs18

Dato : 16-01-11 21:37

Nej ikke endnu.. Men det bliver afprøvet i morgen

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 17-01-11 01:46

Enig med EXTERMINATOR , hvor længe er det siden du har skiftet Pollenfilter ??

Kommentar
Fra : MrGibbs18

Dato : 17-01-11 08:47

Hmm det er vist noget tid siden, det bliver skiftet i dag

Godkendelse af svar
Fra : MrGibbs18

Dato : 17-01-11 16:49

Tak for svaret EXTERMINATOR.

Det var lige nøjagtig det der skulle til...