/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Min HP Deskjet-printer strejker.
Fra : efaldk
Vist : 581 gange
100 point
Dato : 16-01-11 10:10

Øv hvor irriterende, min HP Deskjet-printer strejker! Jeg har haft samme problem for et par år siden, men kan ikke huske, hvordan det blev løst.
Efter at min computer har været frakoplet, er der opstået et irriterende problem. Printeren
fungerer kun delvist, d.v.s. den kunne godt printe sider ud fra nettet, men så snart den skulle udprinte word-dokumenter eller e-mails fra Outlook Express sprøjter den blanke sider ud. Jeg har prøvet at geninstallere printeren adskillige gange, i håb om at det kunne løse problemet, men det gjorde det ikke.
Håber på snarlig hjælp, jeg SKAL have noget printet ud her i weekenden.

Venlig hilsen
Efaldk

Kommentar
Fra : coehlen

Dato : 16-01-11 10:25

Prøv, om det hjælper med et kortere usb-kabel !

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-01-11 10:35

Hvis den kan printe fra et webbrowser program , men ikke fra visse andre , er fejlen et sted i din software. Formentlig en fejl i winsdowsinstallationen. Få den kontrolleret pog genetableret. Der er menupunkter til det på installationsskiven.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-01-11 13:10

Citat
Prøv, om det hjælper med et kortere usb-kabel !

coehlen, hvad skulle forskellen være?

Har kigget efter om den er din standard printer?

Er den tilsluttet USB-kable eller netværkskabel?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-01-11 13:48

Og prøv lige at slette den printer, derefter genstarte og så installere den igen.

Kommentar
Fra : efaldk

Dato : 16-01-11 15:22

Jeg forstår ikke rigtigt hvad forskel længden på usb-kablet skulle gøre?
Til Transor: Jeg har tjekket installationskiven til Windows XP, men mener du at jeg skal geninstallere hele Windows-programmet?
Jeg har prøvet at afinstallere og geninstallere printeren op til flere gange. Det hjalp ikke.

efaldk

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-01-11 16:40

Du skal IKKE geninstallere din Windows installation. Du kan prøve og geninstallere printersoftwaren, det vil nok overskrive dine indstillinger med standardinstallingerne.

Kommentar
Fra : coehlen

Dato : 16-01-11 18:19

Min printer var en stor, grim, støjende, men velfungerende farve-laserprinter. Jeg købte et usb forlængerkabel, så den kunne stå i et andet rum. Men så blev den ustabil. Prøvede med forskellige længder kabel og fandt ud af, at der var en ret kort grænse for hvor langt kablet kunne være. (for stor indre modstand, når store datamængder skal overføres)
Heldigvis var det også muligt at tilslutte den som kablet netværksprinter - så det blev løsningen.

efaldk´s problembeskrivelse virkede bekendt, så hvis han også havde et langt usbkabel, ville det ikke skade at problemløse med det nemmeste først !

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-01-11 18:24

coehlen du mener altså at kablet kan være skyld i at der kan printes ud i explore, men ikke i outlook eller word??? Ja der er en begrænsning på hvor langt USB-kable man kan bruge, kan ikke lige huske hvor langt det er, men det ville betyder at han slet ikke kunne printe.

Annuller spørgsmålet
Fra : efaldk

Dato : 25-01-11 15:58

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål