/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Gulv støbning
Fra : Sirus
Vist : 3966 gange
25 point
Dato : 12-01-11 21:24

Hej.
Jeg skal til at ligge gulvvarme og har banket det gamle beton op,har isoleret med flamingo og lagt rionet ovenpå så kan vvs mand sætte slanger fast til rionet hvorefter klare til at støbning,
men vvs mand siger at få 6000 så vil han ligge stålrør under rionet såden at de kommer et par centimeter op og beton kan komme under rionet og have bedrer fat????
Har sagt at jeg aldrig har set nogen at gøre det -
Har I erfaring med såden noget?

Hilsen ignorent

Kommentar
Fra : ove112

Dato : 12-01-11 21:54

gå i byggemarked og køb nogle plastic skinner det er for at løft nettet op i betongen du kan nok få en brocyre så du kan se det er rigtignettet skal op

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 25 point
Dato : 13-01-11 00:07

Citat
stålrør under rionet

Nej tak!

Du Gør som ove112 siger: går i byggemarkedet og køber opklodsning
se side 12 her: http://www.productinformation.dk/15/resourcefile/24/55/99/produkt.pdf
al-liste iso er det nemmeste ellers skal du vælge iso-con (stjerner/elefantfødder/kattepoter kært barn har mange navne)
Minimum 25 mm og hvis du har plads så gerne 30 mm (af hensyn til armeringen og varmefordeling)
Husk at der skal være 50 - 80 mm beton over varmeslangerne (igen af hensyn til varmefordeling)

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 13-01-11 00:38

Hej Sirus !
Du har fået det rigtige svar af EXTERMINATOR - du skal ganske rigtig hæve dit rionet 25 - 30 mm over isoleringen.
Du kan f.eks. bruge sådan nogle her:
http://www.net2traelast.dk/products/productinfo.aspx?productid=2724
på den måde bliver armeringen meget stærkere og det bliver i en passende højde til at fastgøre varmeslangen så du opnår den bedste varmefordeling i gulvet.
Det er ganske almindelig brugt når man støber gulv.
god fornøjelse
mvh
Bennymanden

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 13-01-11 08:23

du behøver ikke gøre noget ved det. når du støber, kan du trække lidt op i rionettet, og det falder ikke ned igen når først der er faldet lidt beton ned under. normalt gør man ikke noget ved det, da slangerne jo ligger oven på nettet og det i sig selv giver lidt afstand. det har i øvrigt ingen praktisk betydning og hvis smeden skal have 6000 for den smule. er han en gemen tyveknægt. jeg ville overveje et andet firma til at lave arbejdet. hvis han kan finde på at snyde dig med den slags fup og fiduser, snyder han dig også med alt andet.

Godkendelse af svar
Fra : Sirus

Dato : 13-01-11 09:58

Tak for svaret EXTERMINATOR.