/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
AJ syveren
Fra : 1234sksk
Vist : 1018 gange
100 point
Dato : 13-05-03 09:48

Jeg er interesseret i at anskaffe mig nogle 7´er stole af Arne Jacobsen og har lagt mærke til at stofstolene er noget billigere end træstolene. Er der nogen der ved, om stofstolene er klar til maling hvis stoffet fjernes og de herefter ser ud som træstolene. Det kunne måske blive et problem med de mange stifter, der skal fjernes. Har noget erfaring på dette område?

Mvh. Søren

Accepteret svar
Fra : henrikbjornnielsen

Modtaget 100 point
Dato : 03-06-03 09:59

Hej Søren
Du kan ikke male 7´er stofstole. Der er gennemgående skruehuller fra benene.
Det bliver noget fusk hvis du skal til at proppe huller. I øvrigt er kvaliteten at den plade der er brugt til stofstole ikke så god som den bliver brugt til de malede stole.
Men hvis du melder dig et møbelpolsterkursus kan du selv polster dem om. Jeg har aldrig prøvet at polstre, men nåede at polster 2 stole på et 2. weekendkursus. Resultatet blev utroligt godt.

God arbejdslyst.

Godkendelse af svar
Fra : 1234sksk

Dato : 03-06-03 13:34

Tak for svaret henrikbjornnielsen. Jeg vil istedet ofre lidt flere penge på træstolene.
Mvh. Søren