/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Gæstemiddag
Fra : susheks
Vist : 811 gange
20 point
Dato : 12-01-11 12:38

Hej. Jeg har fundet en dejlig ret til mine gæster: Svinemørbrad med frisk pasta og tomatsovs. Hvordan holder jeg pastaen varm?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-01-11 12:44

den holder du ikke varm

Accepteret svar
Fra : frieda

Modtaget 30 point
Dato : 12-01-11 12:44

Det gør du IKKE.
Du koger pasta'en, lige før I skal spise.

Det tager jo ingen tid og intet arbejde.

Og pasta skal være friskkogt, eller bliver det totalt kedeligt, hvilket vil være synd.

Godkendelse af svar
Fra : susheks

Dato : 12-01-11 12:51

Tak for svaret frieda.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 12-01-11 12:57

Uha, godt du spurgte.

Jeg lavede engang en sauce bolognese (med rødvin) til 80 mennesker; den havde simret hele dagen før og var superlækker.

Den skulle serveres en søndag ved 13-tiden for deltagerne på en jazz workshop.
En af mine "hjælpere" meddelte mig klokken 10, at nu havde hun kogt AL pastaen!

Søndag! Ingen mulighed for indkøb af pasta til 80.

Øv, øv og atter øv. Alle roste den dejlige sauce, men skubbede den nu klæbrige ulækre pasta til side, og spiste brød til i stedet.