/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Mikroafbrydelser i det mobile bredbånd
Fra : steenfibiger
Vist : 1526 gange
300 point
Dato : 11-01-11 13:41

Jeg har haft TDC mobilt bredbånd 1 MB i et år og der er mange mikroafbrydelser, så det er svært at høre radio kontinuerligt, selv på 32 kb. Forbindelsen bliver hele tiden afbrudt.
Så tog jeg imod et 3 måneders gratis tilbud fra Telenor også med 1 MB, men med 5 GB/måned mod TDCs 1GB/måned. Telenor fungerede uden mikroafbrydelser frem til kl. 9.00 i dag. Derefter kom der uafbrudt mikroafbrydelser i forbindelsen. Jeg var blevet rigtig glad for Telenors stabile forbindelse indtil kl. 9 i dag. Heldigvis har jeg endnu ikke nået at opsige mit TDC mobile bredbånd, og nu er jeg i tvivl om hvilket mobile bredbånd jeg skal beholde. Signalstyrkeindikatoren hos Telenor viser kraftigere signal end hos TDC. Prisen er den samme, 99 kr/måned.
Skal jeg beholde TDC eller Telenor?
Hvilket selskab har færrest mikroafbrydelser på det mobile net generelt?

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 11-01-11 13:45

Jeg bruger det mobile bredbånd på en stationær PC som har stået det samme sted hele tiden!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-01-11 13:47

routerfejl måske.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 11-01-11 13:52

Jeg har ingen router!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-01-11 13:56

Mobilt bredbånd vil ALDRIG blive stabilt...

Heller ikke selvom modtageren sidder samme sted hele tiden....

Der kan (og vil) KONSTANT komme andre forstyrrelser mellen sender og modtager - og dem kan du ikke gøre meget ved.....

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-01-11 13:56

- du kan ikke forlange en flydende streaming på 1 MB ned, selv på 10 MB ned kan der forekomme "huller" ...

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 11-01-11 14:06

Jeg forlænger bare 32 kb ned!
Skal jeg beholde TDC Mobilt bredbånd eller vælge Telenor?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-01-11 14:07

Søster har mobilt bredbånd fra Oister, hun kan da sagtens høre radio, hele dagen!

Brug evt Screamer Radio, her er lidt om den
http://kimludvigsen.dk/programmer-multimedia-screamer.php

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-01-11 14:08

TDC

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 11-01-11 14:08

Hvorfor kom der pludselig mange mikroafbrydelser hos Telenor i morges kl. 9, når det har været stabilt en hel uge?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-01-11 14:38

Citat
Hvorfor kom der pludselig mange mikroafbrydelser hos Telenor i morges kl. 9, når det har været stabilt en hel uge?

Tjae, det kan Telenor måske svare på?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-01-11 14:59

Valg af mobil internet udbyder, bør vælges ud fra det geografiske område du bor, og her vælge den egentlige netoperatør, og checke deres dækningskort for indendørs brug. Her er der reelt kun 4 operatører, resten er "mistelten peratører" som bruger et af de fire net.
Den bedste landsdækkende rækkefølge for indendørs er:
1) TDC
2) Telenor
3) "3"
4) Telia

Streaming af musik kræver en god båndbredde og hastighed, alt efter kvaliteten af data. Høj kvalitets musik kræver mere hastighed.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 11-01-11 15:01

Brug evt Screamer Radio, her er lidt om den
http://kimludvigsen.dk/programmer-multimedia-screamer.php

Jeg hører kun www.sr.se

Hvorfor anbefaler Klaudi TDC?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-01-11 15:18

Fordi klaudi bruger TDC

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-01-11 15:48

Det gør vi allesammen på en eller anden måde. Det meste af telefontrafikken og internet trafikken køre endnu i deres kabelnet.

Jeg bruger både TDC og Telenor, og har prøvet og kasseret Telia og "3"

Dem der massivt bruger reklamer, er dem som ikke er de bedste, men kun forsøger at fremstå som noget man skulle/burde have valgt.

Kommentar
Fra : slander

Dato : 11-01-11 21:09

Du kan her på siden se hvem der har antennemaster i nærheden af dig http://www.mastedatabasen.dk/VisKort/PageMap.aspx

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 11-01-11 22:13

Telenors mast er 300 meter væk, TDC 400 m. Begge er UMTS. TDC i afstand 400 m har også GSM 1800.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-01-11 22:43

TDC

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 11-01-11 23:30

Er UMTS ikke bedre end GSM? Nu virker Telenor uden mikroafbrydelser med download mellem 35 og 45 kbs.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-01-11 00:02

Det betyder intet for hastigheden med afstand til antennen, så længe det iker er meget langt væk.
Men det betyder meget hvor stor trafikken er på denpågældende mast i forhold til den totale kapacitet. Her tæller både data og taletrafik. Brugerne må jodele den båndbredde, som dr er.

Det er fup at sælge "bredbånd" til alle. Det bliver smalbånd til alle i stedet.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-01-11 00:41

Jeg hører meget radio og jeg synes næsten det er hib som hab, hvem der leverer, for radio er udbydernes smertensbarn.

Jeg vil foreslå spørgsmålstilleren at ønske sig en DAB radio. Der kommer der flere og flere kanaler og den bruges med en stueantenne. Jeg hører en del DAB og der er ingen problemer.

For jeg har de samme problemer med mikroudfald, nogen gange 5 min udfald, og jeg er medlem af en antenneforening.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 12-01-11 09:26

Her til morgen har Telenor fungeret perfekt. Måske var der meget trafik i går morges kl. 9, da arbejdsdagen begyndte. Jeg benytter DAB til alle danske stationer!
Er der inegn der vil anbefale Telenor i det lange løb?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-01-11 09:35

Citat
Er der inegn der vil anbefale Telenor i det lange løb?

Det er der da sikkert mange der vil - ellers eksisterede de jo ikke....

Men hvad kan du bruge det til

Du må prøve dig frem og betale de "lærepenge" det koster - andre muligheder er der ikke....

Mobilt bredbånd KAN IKKE blive stabilt..... - det kommer helt an på forholdene der ændrer sig KONSTANT...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-01-11 09:46

Citat
Er der inegn der vil anbefale Telenor i det lange løb?

Nej

TDC

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 12-01-11 14:53

Jeg vil observere stabiliteten hos Telenor i gratisperioden og vælger derefter enten TDC eller Telenor mobile bredbånd. Jeg har Telenor mobiltelefon og er meget tilfreds med dette. Mine fastnetforbindelser har jeg hos TDC og det er jeg også tilfreds med. Men jeg har som sagt ikke været tilfreds med TDCs mobile bredbånd pga. mikroudfald.

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 300 point
Dato : 12-01-11 19:47

Jeg har ikke haft problemer med hverken radio eller youtube streams på Telenor mobilt bredbånd....

Så jeg kan sagtens anbefale Telenor

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 17-01-11 11:26

Telenor reklamerer med at de har fået et hurtigere og bedre mobilt bredbånd. Hvad går det ud på i forhold til tidligere? Er det nu bedre end TDC´s mobile bredbånd?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-01-11 13:19

Nej Telenor er ikke bedre, for du kan også få hurtigere bredbånd hos TDC.
Men du kan benytte dig af chancen og få et mobilt modem med fx. 4 Mbit gratis på prøve i 3 måneder. Så kan du se om det er godt nok.

Jeg har selv et på prøve, men det har dårlig dækning her i byens sydlige del, selv om det bliver brugt på tredie sal.
Check deres dækingskort og få det til at vise dækning indendørs. Det er nok her det er mest relevant!

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 17-01-11 15:07

Både TDC og Telenor fungerer nu uden mikroudfald, men til 99 kr giver Telenor 5GB/måned mens TDC kon giver 1GB. Begge giver 1mb/s download. Telenor er hurtigere på upload.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-01-11 15:49

Telenor

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 17-01-11 16:36

Klaudi, du har 4 gange anbefalet TDC. Nu anbefaler du Telenor. Hvordan hænger det sammen?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-11 16:39

Citat
Hvordan hænger det sammen?

Det skal det nok heller ikke....

Prøv nu at forstå:

Der er INGEN der kan råde DIG til det rigtige BORTSET fra DINE EGNE erfaringer....

INGEN kender signalstyrken på DIT opholdssted - heller ikke TDC eller Telenor

Sådan er det bare med mobilt bredbånd.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-11 16:41

Og GLEM aller deres "løfter" - læs det med småt i stedet....

Op til
Ca.
Måske

osv....

Deres løfter er INTET værd - KUN afprøvning på det AKTUELLE sted kan bruges.....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-01-11 16:58

men til 99 kr giver Telenor 5GB/måned mens TDC kon giver 1GB.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-01-11 16:58

Citat
Klaudi, du har 4 gange anbefalet TDC. Nu anbefaler du Telenor. Hvordan hænger det sammen?

Nu er det sådan at lde forskellige netværksudbydere, har hver deres master, som sjældent er placeret samme sted. For hvis de kunne enes om at samarbejde på masterne og få dem fordelt fornuftigt, så ville vi have et langt bedre sendenet. Det er der jo åbnet op for, men deres EGO er ikke overvundet endnu.
Men tag et blik på de forskelige dækningskort for indendørs brug, og zoom ind på det område hvor du ønsker at bruge det, så vil du få et fingerpeg.
Kvaliteten af det signal du modtager, afhænger af den placering du har i forhold til den mast du benytter, samt det geografiske forhold og trafiktætheden på nettet. Det er alt sådan noget der skal tages forbehold for.
Hver mast har en begrænset kapasitet, som den skal dele med alle de brugere der er koblet op på masten. Du vil derfor i spidsbelastede perioder, opleve en langsommere trafik.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-11 17:31

Den med GIGA havde jeg ikke lige spottet

Det er dæleme købt til den pris også selvom der er "afbrydelser"

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 17-01-11 18:30

Jeg har fastnet telefoni og fastnet bredbånd hos TDC. Er der udsigt til at TDC halverer prisen på mobilt bredbånd for sine fastnet bredbåndskunder på samme måde som Telenor har gjort for sine fastnet bredbåndskunder?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-11 18:33

Spørg dem

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 17-01-11 19:58

Refi, det vil TDC selvfølgelige ikke svare ærligt på på forhånd!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-11 20:10

Hvor skulle vi så vide det fra

Godkendelse af svar
Fra : steenfibiger

Dato : 22-01-11 17:13

Tak for svaret berpox. Jeg tror at jeg beholder Telenors mobile bredbånd. Jeg havde en enkelt afbrydelse hos TDC forleden dag. Jeg kan på Telenors simultane grafik at signalet er meget stabilt.

Tak til alle for de mange bidrag. Nu lukker jeg mit spørgsmål.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-01-11 17:25

Telenor, nej vent lidt, TDC tror jeg