/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Placering af opvaskemaskine
Fra : lan71
Vist : 2395 gange
100 point
Dato : 08-01-11 16:23

Vi skal have installeret en opvaskemaskine i løbet af foråret.

Den bedste placering er i stedet for et skab længst til højre under køkkenbordpladen. Bordpladens højre ende får ingen anden understøttelse, end hvad opvaskeren kan give.

Jeg vil gerne høre hvor optimalt, det er, inden vi går videre med projektet. Jeg tænker blandt andet på risikoen for at opvaskeren kan flytte sig eller vibrere, når den ikke står mellem 2 skabe.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-11 16:49

Den flytter sig ingen steder hvis den er sat "ordentligt" op....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-01-11 16:51

Den vibrerer kun når den centrifugerer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-11 16:57

Citat
centrifugerer.

Det må være en NY type OPVASKEmaskine

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-01-11 17:08

LuffeA

Så kan man vist samle det hele op i småstykker.

lan71

Er det ikke muligt med et indbygningsskab til opvaskemaskinen, der hvor du vil have den? Nu melder historien jo ikke noget om, om det er et helt nyt køkken du opsætter.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-01-11 17:13

Den måtte simpelthen ud

Nå, jeg overlader tråden til sagkundskaben.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 08-01-11 17:24

Maskinen flytter sig ingen steder.
Jeg har luft på begge side af maskinen og den har ikke rokket sig.

På en Miele, er der en plade ovenpå maskinen, som skrues op i bordpladen ovenikøbet- en frontplade, som skal sikre at bordpladen ikke bliver ødelagt af fugt.

Er det op til en væg ? eller vil siden være åben ud til resten af køkkenet, så ville jeg foretrække at der blev sat en plade op for enden.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 08-01-11 17:51

Har lige været ude og kigge på højden af opvaskemaskinen og skabene- kan af gode grunde ikke se det 100 % på grund af den plade fortil-men da det er en indbygningsmodel- altså uden topplade, kan jeg ane i siderne, at den ikke er lige høj med skabene. Det vil jeg mene kan give problemer for stabiliteten af bordpladen.
Så højden af maskine og skabe i øvrigt skal være lige høje.

For mig at se, bør der være en afslutning/plade for enden som bordpladen kan støtte på.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-01-11 19:18

Har lige lavet vores køkken,derfor prøver jeg at gøre mig "klog".
Citat
Den bedste placering er i stedet for et skab længst til højre under køkkenbordpladen. Bordpladens højre ende får ingen anden understøttelse, end hvad opvaskeren kan give.

Hvis bordpladen går ind mod mur,i højre side,kan der skrues en liste under bordpladen,til understøttelse af denne.Hvis bordplade-ende IKKE går ind mod mur,kan der monteres en vinkelbeslag,i mur (paralel med opvasker) til at understøtte bordplade.

Citat
Den vibrerer kun når den centrifugerer.
???????????

Mosebaek.

Accepteret svar
Fra : pedroso

Modtaget 100 point
Dato : 08-01-11 21:12

Du kan godt sætte bordpladen på opvaskemaskinen, du skal så bare have sat et afstandsstykke imellem.

Eller hvad med at få fat i en skabs-side, og så skære den til og sætte den fra gulv til bordplade-enden? Det kan vel gøres pænere end maskinens side. Især fordi man jo ellers ser maskinens ben forneden. Hvis jeg altså har forstået det rigtigt.

Maskinen vibrerer ikke, du tænker nok på en vaskemaskine.

Godkendelse af svar
Fra : lan71

Dato : 10-01-11 13:11

Tak for svaret pedroso.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 23-01-11 14:46

Det var så lidt Hvordan blev det så?