/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Online fremkaldte billeder
Fra : malmin
Vist : 835 gange
100 point
Dato : 07-01-11 20:20

Jeg har læst at det er billigere at få fremkaldt sine billeder online, end selv at printe dem ud.

Er der nogen her der har erfaring med et godt sted, hvor kvaliteten er god og prisen billigere end eget print?

Hilsen malmin

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-01-11 20:22

Jeg "samler" sammen til jeg har over 200 billeder, så koster det 79 øre pr stk + porto hos TDC

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-01-11 20:23

Ja der er mange gode.
Jeg bruger COOP - og billederne kan jeg hente i nærmeste brugs.

http://digitalshoppen.idekompagniet.com/SEO/fotofremkaldelse/fotofremkaldelse.html

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 07-01-11 20:28

Jeg bruger elgiganten.dk
Jeg synes kvaliteten er god.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-01-11 20:29

En gag i mellem koster de ca. 50 øre i COOP.

Men du skal lige hente et program til at standardbeskære til 10 X 15 ellers bliver de på 10 X 13

Photo Crop Mechanics

http://www.pensionistedb.dk/
vejledninger
program til beskæring

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-01-11 21:11

Jeg bruger min egen printer skide være med hvad det koster.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-01-11 21:17

Hvis du ikke kan få Photo Crop Mechanics til at virke kan du bruge dette

JPEGCrops
Cropping of JPEG images without loss of quality
http://ekot.dk/programmer/jpegcrops/

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 100 point
Dato : 07-01-11 21:41

Jeg bruger snapfish

Jeg har oprettet en konto og sender direkte fra Picasa, og vupti, så ligger de i min postkasse 2 dage til 3 dage efter.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 07-01-11 21:41
Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-01-11 23:42

der er mange
Jeg foretrækker pixum
kvaliteten altid gog. 10 cm billeder koste 75 øre pr stk .
Der er ofte tilbud og rabatter som mindst modsvarer portoen. alle får start rabat ve første bestilling.
Husk at beskære selv til sineformat 2:3 ellers får du ikke fuld størrelse eller de beskærer på maskine.
Det er bedre når du bestemmer beskæringen efter motivet.

Billederne bliver altid en bedre og mere holdbar kvalitet med bedre farver end nogen hjemmeprinter kan præstere.

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 07-01-11 23:45

Teil, du er sgu så smart at høre på

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-01-11 08:19

Citat
Teil, du er sgu så smart at høre på

Tak, ih hvor blir jeg glad

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-01-11 09:53

Selvfølgelig printer Teil selv sine billeder, for der så overbelyste at der ikke bruges printerblæk.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-01-11 13:16

Af 10.000 billeder har jeg printet ca 4 - 5 stykker, der enorme udgift har jeg råd til.

Godkendelse af svar
Fra : malmin

Dato : 09-01-11 12:39

Hej smuller54.

Jeg bruger Picasa, men jeg har aldrig tænkt over at trykke på det ikon der fører til alle de steder man kan få fremkaldt sine billeder online.

Det er jo smart at bruge et af de firmaer, når jeg alligevel bruger Picasa, så du skal have tak for din hjælp.

Hilsen malmin

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 09-01-11 13:08

Se jeg vidste jo godt at du brugte picasa, fra tidligere indlæg, så tænkte nok at du kunne bruge det.

held og lykke med det

mvh Smuller54