/ Forside/ Teknologi / Udvikling / .Net / Spørgsmål
10  piaskov 110
domænenavn - webmaster.....
Fra : jensenl
Vist : 866 gange
20 point
Dato : 07-01-11 13:28

Jeg har lige et spørgsmål.
Min søn har for et godt stykke tid siden købt en domænenavn - et ret godt et. På denne hjemmeside har har lagt nogle billeder ind, nogle tegninger og noget andet privat. Nu er han blevet konfronteret af en person der har tilknytning til musikbrancen - som siger at han SKAL fjerne alt på det der ligger på den pågældende hjemmeside, da det jf. ham ikke er tilladt at bruge dette navn. Kan dette have sin rigtighed - jeg mener hvis jeg køber domænenavnet "Hummel" - så må jeg vel bruge det til hvad jeg vil på min hjemmeside, så længe jeg ikke skriver ødelæggende ting om navnet "Hummel" som jo er et logo..... men hvis man siger at indenfor musikken er navnet "Djazz" fantastisk - så må jeg vel bruge navnet "Djazz" hvis jeg har købt domænenavnet?????

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 30 point
Dato : 07-01-11 13:33

Det er ofte lange retssager som afgør om der er brugt et et navn som naturligt tilhører en anden.
Da der jo findes mange endelser efter domænenavnet, har mange mulighed for at at lave noget lignende.

Godkendelse af svar
Fra : jensenl

Dato : 07-01-11 13:39

Tak for svaret Eyvind.

Ikke fordi jeg tror det kunne hjælpe min søn ret meget - men da navnet er ganske ordinært - som sådan - så synes jeg det er underligt at man via telefon kan fremsætte div. trusler til unge mennesker der bare vil have et "navn-folk-huske"...... - kræve sagsanlæg mv....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-01-11 13:41

Det er vist blevet dagens Danmark nu desværre.

Kommentar
Fra : Misteryman666

Dato : 07-01-11 14:26

Problemet er omkring et varemærke. Hvis hjemmesiden læner sig op af et stort varemærke kan man komme ud i retssager. Der findes utallige eksempler på dette i Danmark. Er Djazz.dk den side din søn har købt? Det er bare for bedre at kunne vurdere sagens sammenhæng.

http://www.itpanik.dk

Kommentar
Fra : jensenl

Dato : 07-01-11 14:50

Nej det er det ikke det er - Ipotbattle

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-01-11 16:32

Så havde det måske været smart at slå det op på google først.
http://www.google.dk/search?source=ig&hl=da&rlz=&q=Ipotbattle&btnG=Google-s%C3%B8gning&aq=null&oq=

Kommentar
Fra : jensenl

Dato : 10-01-11 08:15

Tusind tak for jeres svar.