/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
Transport af Langgods
Fra : Holst-Hansen
Vist : 2656 gange
300 point
Dato : 05-01-11 19:45

Hejsa.. Er der nogle der kan hjælpe mig med at finde frem til hvor jeg kan finde regler for transport/afmærkning af gods (langgods) og det er lastbil transport vi snakker om.

På forhånd Tak

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 05-01-11 20:00
Kommentar
Fra : Holst-Hansen

Dato : 05-01-11 20:11

Hejsa.. Umildbart ser det ud til at gælde for blok vogn mobil kraner osv. jeg er mere interesseret i hvad reglerne er for en alm. lastbil (forvogn) men måske jeg kan læse mig frem til det derinde, skulle du eller en anden lige falde over de regler vil jeg meget gerne se dem..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-01-11 20:30

Citat
Afmærkning af gods.
- Gods, der rækker mere end 1 m ud over lastbilens forreste eller bageste punkt eller mere end 15 cm ud over lastbilens side, skal afmærkes.
- Afmærkningen af godset foretages med en hvid cylinder med mindst to røde reflekte-rende striber. Cylinderen skal være mindst 30 cm høj og have en diameter på mindst 10 cm. Ved ikke-erhvervsmæssig transport af gods uden for lygtetændingstiden, kan af-mærkningen dog ske med lys klud eller lignende.
- I lygtetændingstiden skal afmærkningen ved enhver form for transport desuden foreta-ges med lygter, der lyser rødt bagud og hvidt fremad, tydelig synligt i mindst 300 m’s afstand.
- Afmærkningen skal anbringes på den del af godset, der rækker længst ud over lastbilen og så lavt som muligt, dog ikke lavere end 35 cm. Afmærkningen skal endvidere an-bringes, så føreren har tilstrækkeligt udsyn, og så den ikke er til fare for andre trafi-kanter.

Accepteret svar
Fra : Smokei

Modtaget 300 point
Dato : 05-01-11 21:02
Godkendelse af svar
Fra : Holst-Hansen

Dato : 05-01-11 21:27

Tak for svaret Smokei.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 05-01-11 21:35

Selvtak