/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Ugens udfordring.
Fra : piaskov
Vist : 792 gange
100 point
Dato : 03-01-11 20:43

HJÆLP MIT BARN !!!!
Nåå sagen er den at datteren ringede hjem for 5 min. siden.
Moooar hvad skal jeg dog finde på at servere på mandag for 25 medkursister ???
Problemet er dette : Hun bliver "bortført" af sin kæreste lørdag/søndag. Hun aner ikke hvornår hun kommer hjem eller hvad der skal ske.
Hun har fødselsdag på mandag og går pt på skole i Birkerød og skal gi' lidt godt på skolen.
Hun har ikke en ovn og ikke de store muligheder for at lave det helt vilde.
Det skal være let at transportere og nemt, hurtigt , sundt og lækkert !!!!!!!!!!!!!!
Nogle mega gode ideer efterlyses

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-01-11 20:49

Hov ..glemte lige at det IKKE skal være et måltid i den forstand.
Men et lækkert mellemmåltid.

Kommentar
Fra : TanteAnne

Dato : 03-01-11 21:08

Hvad med at sørge for der er købt ind til sanwich på forhånd. Tager ikke lang tid at lave om morgenen inden hun skal af sted.
God sanwichbrød - pålæg-lucenespirer-tomat - en hjemmegjort æggesalat, så er den hjemme.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-01-11 21:11

Citat
Hvad med at sørge for der er købt ind til sanwich på forhånd.

Det har jeg foreslået hende men det falder ikke i god jord.

Kommentar
Fra : TanteAnne

Dato : 03-01-11 21:27

En lækker frugtsalat. Kan også laves om morgenen så kan hun evt købe lidt Matilde creme til at komme ovenpå, hvis hun synes. Engang engangs tallerkener eller krus og engangskeer så er den hjemme.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-01-11 21:28

Citat
En lækker frugtsalat.

Ja det var måske ikke så tosset en ide...foreslår hende det.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-01-11 21:40

Citat
Hun bliver "bortført" af sin kæreste lørdag/søndag. Hun aner ikke hvornår hun kommer hjem eller hvad der skal ske.

Det er da noget af en udfordring for din datters kæreste. Han har vel taget højde for, at hun skal levere lidt mundgodt på mandag

Jeg synes nu, at det er ham, der skal sørge for lidt mundgodt. Transporten må han selv sørge for, da det er ham, der "bortfører" din datter.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 03-01-11 22:32

Det skal være let at transportere og nemt, hurtigt , sundt og lækkert !!!!!!!!!!!!!!

Det vil sige, hun skal til at trylle mandag morgen -

Måske grovboller med smør og ost eller ganske almindelige købte fødselsdagsboller og så 25 små kakaobrikker eller 25 krus og 1 liters kakaoskummetmælk i passende mængde. Små flag i bollerne - det er da nemt og hyggeligt.

Ellers kunne det være grøntsagsspyd med agurk, cherrytomater, peberfrugt, ost, evt kyllingestykker(kan købes færdigstegte) groft brød til

frugtspyd af vindruer, honningmelon, æblestykker, kiwi m.v.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-01-11 23:38

Ork Pia

Hun må godt låne mit køkken, der er både ovn og opvaskemaskine.

Ellers kartoffelsalat og frikadeller med en pose salat. Det kan laves og gemmes til om mandagen.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-01-11 23:46

Citat
Hun må godt låne mit køkken, der er både ovn og opvaskemaskine.

Tak Granner.
Men hun skal jo møde kl 8 i Birkerød ..det kniber med tiden.
Har sendt hende de forslag der er kommet så må hun bestemme hvem der får point.
Men måske en anden gang Granner. Jeg siger det til hende.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 04-01-11 00:28

Min søn som går på UNI siger lige, at det er så lækkert, når nogen har købt morgenbrød (rundstykker)

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-01-11 15:38

Morgenbrød og lækkert pålæg, ost og grønt.

Forbered alt, undtaget brødet, med skiveskæring, osv. Læg hver ting i sin emballage (plastbøtte).

Står klar i køleskabet mandag morgen - pakket i en stor taske/bærepose. Så mangler der kun bagerbesøget.

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 100 point
Dato : 04-01-11 16:40

Bag en mums kage, og kom den i fryseren.

Nogle kager tøer så hurtigt, at de kan spises få timer efter.

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 04-01-11 18:36

Tak for svaret Camillasmoster.
Og vinderen er ...
Ja det blev så resultatet.
Hun har ikke tid til noget andet .

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-01-11 18:45

Citat
Hun har ikke en ovn

Citat
Bag en mums kage

Det lyder rigtig sund og nemt

Kommentar
Fra : TanteAnne

Dato : 04-01-11 19:02

Så kunne jeg jo også ha´forslået kage, men ingen ovn og sundt?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-01-11 19:18

Ja hun var da smart...hun får kantinen på skolen til at bage den for hende...det kunne jeg jo ikke vide.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-01-11 21:43

Velbekomme! Hun er sqtte så dum, hva' piaskov