/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn 

Kodeord  


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Diesel
Fra : anro01
Vist : 937 gange
20 point
Dato : 02-01-11 21:26

Peugot 2,0 134hk.
Da temp. faldt til+4 gr. begyndte den ikke at kunne starte, det blev sværer jo kloldere det blev.
Den er på værksted og blevet testet. Gløderør-ok dyser-ok,højtrykspumpe-ok,fødepumpe-ok,rfgventil?-ok,den starter først efter 5-6 gange drej på nøglen, men så på 2-3-4 cylindre.
Bilen står ude om natten. Den har fået mirakelkur der skal fjerne kondens vand fra tanken.
Hvis bilen har været startet kl. 9 starter straks 6 timer efter uden problemer,det er først galt når den har stået natten over. Kører jævnligt 200 km. ikke som snegl.

 
 
Kommentar
Fra : dova


Dato : 02-01-11 21:36

Der er to muligheder når alt det du nævner er tjekket:

1: Dårligt batteri
2: Slidt motor = manglende kompression. Og det altafgørende for, om en dieselmotor starter er, at der er tilstrækkeligt med kompression

Kommentar
Fra : hjkofoed


Dato : 02-01-11 21:54

Hvis det er dårligt batteri, kan den så klare 5-6 forsøg?

Kommentar
Fra : CCjunior


Dato : 02-01-11 22:04

Min havde samme sygdom. Havde først en "garage" mekanikker til at kigge gløderør, men han vurderede dem alle som fine.
Smed den på værksted. 3 ud af 4 fungede ikke ordentligt.
Som mekanikeren sagde, en simpel test er at tage dem ud, sætte 12 volt på dem og så tage tid til hvornår de er røde. De skal så være lige "langsomme/hurtige".



Kommentar
Fra : Beestone


Dato : 02-01-11 23:09

Moderne gløderør tåler ikke 12V direkte fra batteri og de bliver absolut ikke rødglødende.

De bliver derimod HVIDglødende i løbet af mindre end et sekund og smelter/brænder alt i nærheden eller det de ligger på.
Det er kun spidsen der gløder.

Den sikre og hurtige metode er at måle ohmsk modstand på gløderørene, når de er kolde.
Det er simpelt at gøre, mens de stadig er monteret.
Det kræver at man SKAL afmontere ledningen fra dem, ellers måler man på alle 4 gløderør samtidigt, hvilket ikke fortæller en dyt om noget som helst.

Der skal være mindre end 1 ohm, eller på jævnt dansk : en kortstlutning på gløderøret.
Ellers trækker de ikke strøm nok til til at blive ordentlig varme.

Gløderørene vil forvarme i ca. 20-30 sekunder, ikke kun når lampen lyser i instrumentet.
Lampen fortæller kun hvornår motoren under normale omstændigheder kan startes.
Der er derfor god tid til at måle spændingen på gløderørene, når man har drejet tændingen på.
Spændingen skal være omkring 11,4V.
Den nedre fejlgrænse er 10,8V hvor rørene ikke længere bliver tilstrækkelig varme.

Selv en ubetydelig svaghed (ir) i en ledningssamling kan nemt give problemer.
Det samme gælder irrede polklemmer og et svagt batteri.

Kommentar
Fra : nomore


Dato : 03-01-11 07:04

Kun din__

Kommentar
Fra : anro01


Dato : 03-01-11 11:15

bateriet er også skiftet, gløderør er testet som ok.
alt er testet på værksted som værende ok
kørecomputeren er også opdateret

Kommentar
Fra : Kentvester


Dato : 04-01-11 18:15


Du skriver ikke noget om brændstoffilteret..
Er det udskiftet, - selv om den får en "mirakelkur" kan det ikke afhjælpe skidt/vand i filteret.



Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177520
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408659
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste