/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
3g hastighed
Fra : ultra2
Vist : 941 gange
100 point
Dato : 27-12-10 10:30

min for bildelse 3g easyinternet premium 16 mbit down 2 bit up
telestyrelsen viser down 218 kbits up 63 kbits

hvordan regner man det ud så der ikke er tvivl

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-12-10 10:38

16 millibit er noget vrøvl. 2bit er så langsomt, at det også må være en misforståelse.

og 16Mbit er uopnåeligt på en mobiltelefon.

Alle dataabonnementer over mobilnet bliver solgt med "hastighed op til" et elle randet fri fantasi mål.

Op til betyder på godt dansk at din hastighed altid er mindre end det angivne. Hvor meget mindre har du jo lige erfaret.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 27-12-10 10:52

der står 16mbits/s down det læser jeg som megabit

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 27-12-10 10:54

det er ikke en telefon det er bredbånd internet

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-12-10 11:19

Det er mobilt bredbånd.

Du skal have EazyInternet Exclusive, som giver op til 16 Mbit i København og Århus, premium giver kun 6 mbit.

Desuden er det som Transor skriver højst opnåelige hastighed der jo kan påvirkes af tusinder af ting.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 27-12-10 11:27
Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-10 12:52

Citat
der står 16mbits/s down

og det opnår du ALDRIG

Citat
Bemærk, at den typisk oplevede hastighed vil ligge mellem 2 og 16 Mbit/s.

LÆSER du ikke hvad du skriver under på

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-12-10 13:32

Der står 16 Mbit/s

Det er noget andet end 16 mbit , som i skriver .

Når det drejer sig om måleenheder er der nu forskel på m og M

Men de 16 Mbit skal du ikke forvente nogensinde at komme i nærheden af. Og det er et mobiltelefonnet. Det er det også selv om dimsen du bruger , ikke ligner en almindelig telefon.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-12-10 15:12

Det lyder flot med 16 Mbit. Men i virkeligheden er det jo kun 2 MByte, da der går 8 bit til en Byte.
Desværre findes der mange måder, hvormed man vildleder brugerne, som æder denne propaganda råt.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 27-12-10 16:40

jeg har ikke andre muliheder for jeg kan ikke bruge fastnet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-10 16:55

Citat
for jeg kan ikke bruge fastnet

Og hvorfor så ikke det

men OK - har du ikke andre muligheder må du jo tage det som det er men det er spild af penge at forsøge med det "hurtige"

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-12-10 18:14

Der r måske noget af forklaringen i din ide om at ultra tager fejl af binit og byte .
Han tager jo også fejl af milli og mega.
Han er heller ikke klar over at 3G er et mobiltelefonsystem.

Men der går nu ikke altid 8 binære cifre på en byte. Ved kommunikation, har man ofte nogle kontrolcifre med så i gennemsnit er det nærmere 10 binit til en byte.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 27-12-10 18:32

jeg ved godt at det er et mobil tlf net hvor du har milibit fra ved jeg ikke jeg skrev mbits (mega)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-12-10 18:45

3G er tredie generation af mobilnettet, der køre på 2100 MHz. Snart kommer 4G nettet, som Telia siger de har taget hul på.

Det kan somme tider godt skabe forvirring med store og små bogstaver.
Mega skrives med stort M. - 1 MB er 8 Mb.

Når Trans så skriver 10 bit, så er det da rigtigt, at der er kontrolbit, men det er ikke altid de er medregnet ved måling. Det er da også det der kan skabe forvirring, når man ikke har et fast tal at gå ud fra.
Denne forskel er ikke af nyere dato. De gamle længdemål som en dansk mil er ca 7½ km, hvor imod i norge er den 10 km.
Men sådan er der jo så meget!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-12-10 18:51

m er symbol for milli
M er symbol for mega

dert er ret vigtigtat kend forskel, når man er på indkøb.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 27-12-10 23:09

på min kontrakt står Mbit/s (altså stor m)

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 27-12-10 23:11

jeg skal have mit internet med i min have om sommeren det skal bruges til melde om mine brevduer. der er ikke tlf stik

den med lille eller stor var ny for mig

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-12-10 23:37

Kan du ikke bare sende en brevdue???
Jeg kan forstå at din have ikke er i forbindelse med det sted du bor!!??
Så kan jeg godt se at du må bruge et mobilt bredbånd, og så håbe at din udbyder har dækning i området!

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 28-12-10 12:46

den skulle jo gerne skrive når den var fremme

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 28-12-10 12:57

dækningen er fin forbindelsen er bare for dyr i forehold til hastigheden (efter min mening)

baladen stardede da mit modem der har et lille kabel knækkede og jeg ville have et nyt modem

så skulle jeg oprette en ny forbindelse hvor efter jeg sagde nej jeg har jo en pyha for et ringe ri
så skulle jeg opsige mit abonement og oprette et nyt for at skifte modem så det gjorde jeg så
gid fanden havde det for nu sad jeg jo med 2 abonementer. så ringe 3g og spurgte mig om hvadfor af dem jeg ville bruge (de var ens ) det tog 10 mail 4 op ringninger 6 fra 3g
så var jeg ejer af et nyt modem hurra hvor det går

siden har min forbildelse været langsommmm 3g siger det passer ikke også videre
nu er min pc ny med 64 bit win home jamen så er det jo derfor din forbildelse er blevet langsom.

jeg gider ikke forklare mere for det er så dumt som noget kan være 3g forstår ikke en skid eller vil ikke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-12-10 13:52

Jeg kan i min vildeste fantasi IKKE forestille mig HVORFOR der skal et nyt abo til pga. en knækket ledning

Simkortet kan da bare flyttes over i et nyt modem - modemmet koster da kun nogle få kroner for firmaet (de fleste forærer dem væk)

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-12-10 13:54

Citat
forbindelsen er bare for dyr i forehold til hastigheden

Alt har en begyndelse, mobilt internet er stadig i ungdomsfasen, folk har vænnet sig til ikke at betale ret meget for høje hastigheder via fastnettet, det kan man altså ikke forlange direkte overført til ny teknik der ikke er udbygget og kun har få aktører.

Sådan var det også for 10 år siden hvor det var forbeholdt de få at være online hele tiden, vi andre skulle på nettet via opkaldsmodem med minutpris, glemte vi at slukke når vi havde tjekket mails eller surfet lidt fik vi regninger der slog bunden ud, et par timers surfing hver dag kunne hurtigt blive til en regning på 800 kr på en måned, hvad jeg selv fik et par gange

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-12-10 14:10

Citat
Alt har en begyndelse

Du forstod mit indlæg forkert

Det jeg mente var at tage den BILLIGE hastighed - den vil virke ligeså godt som den dyre

Du kommer sikkert ALDRIG over 2 Mbit alligevel så er det da vildt at betale en "luftpris"

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 29-12-10 10:44

Simkortet kan da bare flyttes over i et nyt modem - modemmet koster da kun nogle få kroner for firmaet (de fleste forærer dem væk)

ja men 3g har oprettet en forretning i centret i brabrand 3 unge mænd hvor lønnen er en bonus
ordning så man vil kun sælge ikke hjælpe. meget dårlig service

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-12-10 11:15

Det er "3" i en nødeskal. Det er et skodselskab.
Jeg har selv droppet "3" for deres dårlige dækning og service. De truede mig med bål og brand via en korrupt advokat, som spillede med på deres manglende evner.
Men de opgav ret hurtigt, da de ikke kunne levere den vare som jeg skulle betale for. Så uanset hvad andre mener om "3", så vil jeg aldrig anbefale dem, heller ikke til mine værste fjender.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-12-10 12:09

Citat
så man vil kun sælge ikke hjælpe

DROP dog det selskab...

Hellere TDC (eller en udbyder med et TDC net) end dem og så har du også en "rimelig" dækning og en bedre service......

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-12-10 11:29

Hvis du bare skal sidde i haven med dit sjusglas, og vente på, at dine duer lander, så tror jeg ikke på at du har gavn af en hurtig hastighed. For hvis du bare skal sidde og indrapportere duernes ankomst, så vil en 2Mb være rigeligt.

Der er til stor glæde for udbyderne, en masse mennesker, som vælger en hurtig forbindelse, så udbyderen skovler penge ind, uden at brugeren får 100% udnyttelse af hastigheden. Men så kan man da altid duppere naboen med noget som han ikke har.

Så længe du ikke skal downloade store filer, til stadighed, så vil de 2Mb være rigeligt til normal forbrug.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 30-12-10 15:51

det har du ret i men hvem har så en forbildelse til rimelige priser

jeg syntes det er uoverskueligt

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-12-10 16:21

Ja det er uoverskueligt, og det er også meningen, set fra udbydernes side, for så hopper folk på det første og bedste tilbud de ser (eller tror de ser), for der er ind imellem andre udgifter, som man ikke lige fortæller kunden.
Så man SKAL se sig godt for, og se på omkostningerne på årsbasis, før du får et sandt billed af det!

Jeg har prøvet "3", men dem gav jeg 5 kolde tær iærøw, da de ikke kunne levere varen, til trods for at de har to master inden for 1000 meter.
Jeg har nu haft TDC i 1½ år, og her har jeg endnu ikke oplevet manglende dækning på mine ture rundt om i landet.
Jeg har også et Telenor på en tre måneders gratis prøve. Det virker fint på 3 nettet udendørs, men selv herinde i byen, kniber det med god dækning indendørs. - Min datter bruger det til sin bærebar, på sit HF på VUC. Men selv oppe på tredie sal, under taget, er der dårlig dækning. Telenor siger at de er ved at forbedre dækningen, men de sagde ikke hvor, så nu må vi se om det bliver bedre.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 30-12-10 16:29

har lige fået en reklame med telenor
10 mbit 199 pr måned

jrg hænger desværre på 3g i 4 måneder i nu

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 30-12-10 16:43

Hvis du tidligere har kørt med "3" i mere end et ½ år, så skal du protestere over deres fremgangsmåde, for det er lidt unfair måde at drive forretning på!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-10 16:44

Citat
har lige fået en reklame med telenor
10 mbit 199 pr måned

DROP de 10

2Mbit er rigeligt - du kommer alligevel IKKE meget højere.....

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 30-12-10 16:50

ok men prisen er vel det samme

hvad koster 2 mbit ( hos hvem) ALLE LIGGER HØJERE

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-10 16:57
Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-10 17:03
Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 30-12-10 23:52

cbb ser godt ud

men hvad så når mocrosoft kommer med en stor service pqack 2til 300 mb

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 30-12-10 23:54

hvad med stofas 4 g

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 30-12-10 23:59

stoler du på din pc
ultra2 har modtaget 0 point

jeg skal lige finde udaf hvem der stemte 0 så skal jeg komme efter jer det var det rene guldkorn

severino har jeg opdaget fy skamme

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 31-12-10 02:44

Når der kommer store opdateringer finder Du da bare en kammerat med et NORMALT net hvor computeren kan tilsluttes via kabel
De kommer som regel 1. tirsdag i hver måned.

Heldigvis har jeg intet trådløst i hytten, alt er via kabler.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 31-12-10 10:35

det er nok også nødvendig men jeg kender ikke nogen med fast net

jeg syntes også at de der service pack er lige lovlig store man kunne godt lave dem lidt mindre
for der må være mange der har en langsom forbindelse

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-12-10 10:58

Nu har brevduer jo eksisteret i tusinder af år - jeg forstår ikke helt dit problem....

Hvis du absolut VIL være med på det nyeste nye er der jo ikke andet at gøre end at betale hvad det koster....

Du startede spørgsmålet med "brok" over 3 og nu havner det efterhånden i hvad Microsoft leverer

Hvad er det egentlig du "søger" og hvad vil du betale....

Godkendelse af svar
Fra : ultra2

Dato : 02-01-11 18:26

Tak for svaret severino.