/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
AGARP score
Fra : Fattig
Vist : 772 gange
100 point
Dato : 26-12-10 13:49

Hvad står AGARP for, og hvor kan jeg læse om dette. Jeg har forsøgt på Google, Bibliotek.dk og Lægens bord, men uden held.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 26-12-10 14:07

Sygdom, legetøj, eller ???

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 26-12-10 14:09
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-12-10 14:11
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 26-12-10 14:20

Ufattelig så mange oplysninger spørgere kan finde ud af give

Citat
http://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&biw=1012&bih=570&q=AGARP+score&btnG=Google-s%C3%B8gning&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&cad=cbv

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-12-10 14:21

Og derfor bliver de forskellige svar helt hen i vejret.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 26-12-10 14:22

Citat
Men tvilling A - Mathilde - blev født 22.37 og havde det rigtig godt, havde 9 og 10 i agarp score. Så blev der skruet ned for vedroppet, så min livmoderen lige kunne få en pause

Kommentar
Fra : Jø_rn

Dato : 26-12-10 14:29

Det står, naturligvis, for :

American Gibbon Abe Returns Perhaps ...

... Hvad ellers ?

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 110 point
Dato : 26-12-10 14:31

Det er måske "apgar score" se evt. her:

http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&biw=1276&bih=795&q=apgar+score&aq=f&aqi=g10&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=674eace0925348d8

http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/alle-temaer/babyhaandbogen/krop-og-sanser/apgar-score/

Citat
APGAR score

Umiddelbart efter fødslen laver jordemoderen en vurdering af, om barnet er helt, som det skal være, eller om barnet har brug for hjælp. Det gøres ud fra en skala, der hedder "apgar score". Jordemoderen ser på følgende:

•Hudfarve
•Vejrtrækning
•Muskelspænding
•Hjerteslag i minuttet
•Reflekser

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 26-12-10 14:36

Nemmere kan det jo ikke gøres = hvis man ellers ikke skulle gætte sig til det.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 26-12-10 14:37

Men der er også nogle, som tror at bogstavers rækkefølge er ligegyldige

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 26-12-10 14:40

nomore - det var dit link kl. 14.22 der gav svaret, man skulle bare læse yderligere på siden.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 26-12-10 14:44

Citat
man skulle bare læse yderligere på siden.

Gad jeg ikke, brugte SØG knappen.
Citat
bogstavers rækkefølge er ligegyldige

Det er det vel også? hvis det er er ord, ikke en forkortelse.

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 26-12-10 20:38

Tak for svaret IBM760.

AGARP eller APGAR
Rækkefølgen af bogstaver har selvfølgelig betydning.
Jeg havde fået oplyst at det hed AGARP, hvilket resulterede i at "ordet" ikke kunne googles.
Derimod bliver det helt klart når bogstavkombinationen bliver rigtig

Tak for dit svar

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 26-12-10 20:42

Selv tak