|
|
Termostaten er normalt monteret ved vandpumpen...
Den bruges til at åbne for gennemstrømning til køler, når tempereturen i kølevæsen stiger.
Hvis du ikke har varme i kabinen, er det oftest ventilen til varmereguleringen, eller evt manglende vand på kølersystemet, husk frostvæske på denne årstid.
Hvis den mangler vand, kan der komme luft i systemet der hindre kølervæsken i at komme rundt i systemet.
vh Ben
| |
| Kommentar Fra : gunnarb |
Dato : 25-12-10 16:40 |
|
Jeg har tidligere tjekket for vand og luft i systemet uden resultat. Når termeostaten sidder ved vandpunpen, så tror jeg jeg har fundet stedet.
Tak for oplysningen Bejamin, nu prøver jeg at skifte temostaten og vender tilbage når jeg ved om det har hjulpet.
| |
|
Hm..
Jeg kender ikke din bil, men har du en ide om det er elektronisk varmeregulering eller mekanisk.
Hvis det er mekanisk går der enten en arm eller vire forbindeklse (som bremsekabel på en cykel) til ventilen.
Hvis det er elektrisk/elektronisk er der en magnetventil der skal åben eller evt lukke når den får strøm.
Hvis det er elektrisk er der en metal klods med 2 ledninger.
En lille tanke. Kan de tænkes at din radiator er frosset?
Hvis den er frosset kan du varme kabinen op med en almindelig varme blæser til 230V og tænde bilens blæser på recirkulation, når du har varm luft i kabinen.
Vh Ben
| |
| Kommentar Fra : nomore |
Dato : 25-12-10 19:41 |
| | |
|
På side U-13 u den fil som nomore har linket til, er der vist at det er placeet en ved nummer [1] "Airmix aktuator"
Dette tyder at temperaturen styres ved et spjæld og der skal være fuld gennemstrømning af varmt vand i radiatoren inden i bilen. Du kan tjekke om begge rør til radiatoren bliver varme, så er det i spjældfunktionen du skal finde fejlen.
vh Ben
| |
| Kommentar Fra : gunnarb |
Dato : 25-12-10 22:29 |
|
Vareapparatet er ikke frossen, for bilen ville hellerikke varme i sommer.
Varmespjællet styres elektrisk. Når jeg flytter skyderen for varme/kulde kan jeg neden under i kabinen se en pal forskyde sig og dreje en akselende. Hele
varmeapperatet er indkabslet i en plastkasse så jeg kan hellerikke se hvor
rørerne kommer ind ude fra motorrummet. Det er meget vanskeligt at se noge somhelst inde i kabinen. Der er 5-6 stk elektriske knapper hvor jeg kan vælge hvor varmen skal komme ud. forrude, forfra , nede, mv. Når jeg trykker på knapperne kan jeg se en anden aksel dreje i position. Varmeblæseren virker også trinløst. Jeg kan også elektrisk vælge recikulation eller friskluft indtag, dette virker også. Jeg mener at begge varmerør bliver varme. Jeg forstår det ikke????
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|