/ Forside/ Karriere / Offentlige / Klageinstanser / Spørgsmål
10  rotw 300
klage over bødeforlag
Fra : denevigeuheldige
Vist : 1021 gange
50 point
Dato : 15-12-10 11:45

Jeg mener at jeg uberrettiget har fået en bøde. Hvis jeg ikke betaler vil sagen blive sendt til retten. Mit spørgsmål er derfor om jeg risikerer yderlige omkostninger eller om man som borger har "fri proces" når det gælder en klage over politiet.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 60 point
Dato : 15-12-10 12:10

Klager over politiet kan man altid. Men bødeforlæg kan du ikke klage dig fra.

du kan dog altid skrive til politiet, forklare din sag og bede dem overveje bødeforlægget igen, for at undgå at trætte retten , med sådan en sag.

Men inden skal du nu ransage dit hjerte og gerne høre en andens mening. Midt i ærgelsen over en bøde, er det ikke sikket at man ser sagen helt klart.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-12-10 12:13

Hvis du bliver dømt helt efter , eller i det væsentlige, efter anklageskriftet , vil du formentlig blive pålagt omkostningerne, til din egen forsvarer, men næppe mere. Bliver du i det væsentlige frikendt, kan retten bestemme at det offentlige betaler.

Godkendelse af svar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 15-12-10 12:15

Tak for svaret transor.