/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
uopfordret ansøgning som sygeplejerske
Fra : freddiemercury
Vist : 6269 gange
300 point
Dato : 11-12-10 16:29

nogen der ligger inde med en popfordret ansøgning som sygeplejerske , er jeg meget interesseret
eller hvor jeg kan hente en sådan en

ps der ligger ikke nogen på

http://tekstmaskinen.net

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 11-12-10 16:33

Du kan vel bare skrive din egen. Det tager da ikke så lang tid.

Hvorfor give indtryk af at du kan formulere en ansøgning, hvis du ikke formår at sætte en sådan sammen?

Hvis man skal sælge sig selv - skal man gøre det med sine egne ord og egne motiver. Det er det du vil få stillingen på.
Det er stillingen i dagligdagen du søger - ikke blot glamur for den der åbner brevet....

vh Ben

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 11-12-10 17:34

hejsa.
Man skriver IKKE en uopfordret ansøgning til det studie.
Jag kan da oplyse dig om at der er bestemte frister for at indsende en ansøgning.
Hold dig til dem eller bliver din ansøgning bare lodret akiveret.
Og skriv så for hjertet når du ansøger.
Hvis ikke du kan det ... tænker du skal ha' hjælp udefra...så kan du godt glemme alt om det.
Hvis ikke du er så selvstændig så du kan skrive en ansøgning har du ingen mulighed for at gennemfører sådan et studie.

Kommentar
Fra : peters73

Dato : 11-12-10 17:51

@piaskov

Citat
Man skriver IKKE en uopfordret ansøgning til det studie.

Hvem siger det er til et studie ?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 11-12-10 18:23

Citat
Hvem siger det er til et studie ?

Du har ret... jeg læste det som om det var ...at komme på studiet...

Men det retfærdigør jo ikke at man ikke selv kan skrive en ansøgning...selvstændigt

Kommentar
Fra : peters73

Dato : 11-12-10 19:03

@piaskov

Citat
Men det retfærdigør jo ikke at man ikke selv kan skrive en ansøgning...selvstændigt

Det giver jeg dig HELT ret i !

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 11-12-10 19:04

hallo..

undskyld da..

skal nok selv skrive den selvfølgelig, det var også bare et hint til hvordan

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 300 point
Dato : 12-12-10 08:59

Der er nu mange mennesker, der beder om hjælp til at skrive en ansøgning. Selv administrerende direktører, sekretærer og proffessorer. Det er der ikke noget galt i. Det betyder ikke, at folk ikke kan arbejde selvstændigt, men hvis man gerne vil skille sig ud fra mængden, så vil de fleste af os gerne have skrevet den bedst mulige ansøgning.
Og dét at skrive ansøgninger er jo ikke noget, man nødvendigvis har lært i skolen, vel?

Der er også folk, der har brug for hjælp til at læse, så de kan forstå de spørgsmål, der bliver stillet. Sådan er vi så forskellige

Der findes mange steder på nettet, hvor man kan hente hjælp til at skrive ansøgninger. Bl.a. på Jobindex.
Når du skriver en uopfordret ansøgning, så begynd med at skrive, at det er dét, du gør. Altså f.eks.:

"Jeg skriver til jer, fordi jeg er interesseret i en ansættelse som xxx hos jer."

Skriv derefter nogle gode begrundelser for, hvorfor de skal vælge at tage en snak med dig. Hvad er det du kan bidrage med?
F.eks.

"Jeg har x års erfaring med..."
" Jeg er specialiseret indenfor ...."

el.lign.

Hvis du har lyst, så må du gerne forsøge at skrive en ansøgning og så sende den til mig, så skal jeg gerne læse den igennem. Vigtigt er det dog, at du selv begynder, for der er ingen af os andre, der ved noget om din baggrund og erfaring.

Held og lykke med jobsøgningen.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 12-12-10 17:25

Der er intet forkert i, at få hjælp til at formulere en skriftlig ansøgning, det er trods alt den, som giver adgang til det vidre ansættelsesforløb, hvis man har det svært med at formulere sig, skal man bare søge den fornødne støtte.
Find ud af hvem som sidder på den post, som sortere i de indkomne klienter/ansøgere, ring ham/hende op, og stil spørgsmål omkring den aktuele stilling, krav, fremtidmuligheder etc., på denne måde, kan du gøre ekstra opmærksom på dig selv. Nævn i din ansøgning, at du har talt med xxx og tak ganske kort for info, og uddybning omkring den ledige stillingen.

Politikker kan ikke leve uden spindoctore så brug de midler som du mener nødvendigt for at nå målet, når du har jobbet skal du jo først bevise hvad du indeholder og det kan du selv sagt ikke, hvis du ikke får foden indefor.

Held og lykke med det

Mvh
BW

Godkendelse af svar
Fra : freddiemercury

Dato : 13-12-10 12:53

Tak for svaret pifo.