/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Tv gik i "sort"
Fra : niller59
Vist : 851 gange
100 point
Dato : 02-12-10 18:34

Hej. Er der nogen der kender til B&O TV. Jeg har en 10-15 år gl. model med " biograf åbning"
- billdet åbner fra midten og ud - omvendt når der slukkes.
Denne funktion er itu - der er kun en 1 cm. smal stribe på midten af skærmen ??
Har prøvet alle muligheder, uden resultat.
mvh
Niller59

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-12-10 18:37

Med de oplysninger er det umuligt at give et fornuftigt svar.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 02-12-10 18:46

Du finder R212,3 den er defekt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-12-10 18:47

Citat
Ubesvarede 2
- Besvarede 11
- Annullerede 22
- Slettede 0
Ialt 35

Kommentar
Fra : sne-fnug

Dato : 02-12-10 19:18

Citat
Er der nogen der kender til B&O TV

Desværre nej, Niller59, eller ville jeg meget gerne hjælpe dig og dit B&O fjernsyn ...

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 02-12-10 19:53

Efter det jeg kender til fjernsyn så er det højspændingen der er gået. Hvis du vælger at reparere (udskifte) denne så vil de efterfølgende komponenter få en højere spænding end de er vant til i deres noget gamle tilværelse så vil du få fejl på fejl.
Find et nyt tv.

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 02-12-10 20:08

Hej Jeffe

Tak for dit svar ?? - men hvad mener du ??
Niller59

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-12-10 21:53

For to år siden begyndte mit 34" Samsung at få en hvid stribe foroven der blev langsomt bredere over en uge, og så døde skærmen.
Det var 11 år gammelt hvad der vel er snit i levetid for et billedrør.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-12-10 01:08

Fejlen var med garanti ikke i billedrøret, men et sted i syncroniseringskredsløbet.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 03-12-10 07:09

Du får det ikke rep til under nupris for tv,med mindre du finder en af de klubber hvor ældre elektroniknørder holder meget af at lave den slags du har brug for.

Kommentar
Fra : larslauridsen

Dato : 27-12-10 12:31

Fejlen har intet med din "biograf-åbning" at gøre...

Det er den horisontale afbøjning der er stået af. En MEGET kendt fejl, som de fleste værksteder kender. Præcist hvilken komponent der er i stykker er meget svært at sige - især når du ikke har skrevet hvilken model tv'et er. Men det er jo heller ikke sikkert du selv har mod på at skifte den komponent, hvis du fik at vide hvilken der var tale om...? Det er jo ikke noget man bare lige gør, med mindre man ved lidt om det...

Et forsigtigt bud på en rep. pris på et værksted vil være omkring 1500 kr. incl. moms.

Godkendelse af svar
Fra : niller59

Dato : 06-01-11 11:43

Tak for svaret Teil.