/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
TCD
Fra : peter1215
Vist : 810 gange
200 point
Dato : 25-11-10 15:36

hvorfor har jeg ikke fået et gavekort med gratis opgradering af internet forbindelsen
Nå andre kunder får det ??? Er det fup og fiduser fra TCD
Se TDC Forum

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-11-10 15:39

- Ubesvarede 1
- Besvarede 2
- Annullerede 26
- Slettede 0
Ialt 29

Derfor

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-11-10 15:45

Det skal lyde som god reklame, men virkeligheden er desværre en anden. Jeg har også TDC, og har heller ikke fået det.
Det skal du bare betragte som ren loggemad!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-11-10 15:47

TCD eller TDC er jo ikke helt det samme, men hvis du mener TDC så er det jo straks noget andet. Prøv dog at kontakte dem så skal du se så får du også tilbuddet.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-11-10 15:47

Iøvrigt har jeg en gang fået tilbudt en prøveperiode med 20 Mb, men der var alligevel ingen forskel, da det gamle kobber som ligger her, ikke kunne bære mere end ca. 6Mb til trods for, at jeg har 8 Mb.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-11-10 15:59

Der er for mange tumper i TDC.

for 1½ år siden blev jeg tilbudt opgradering fra 6 til 10 mbit for ganske få kroner mere, jeg svarede selvfølgelig ja og fik bekræftelsen dagen efter.

Vente-vente-vente-vente........

Nå, jeg ringede og brokkede mig, og fik det svar at de da ikke kunne levere den hastighed i mit område.
- Jamen, jeg har fået bekræftelse og betalt

- Det er en anden afdeling der klarer de ting.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 25-11-10 16:31

Citat
Der er for mange tumper i TDC.
Det kan jeg kun give dig ret i.

Hvis man kigger på TDC's side - findes der kun oplysninger om Duo/Trio produkter.
Det virker som om, at de har glemt alle andre kunder.

På et tidspunkt fik jeg opgraderet min forbindelse til 4096/512 - men den virkede ikke perfekt (mange udfald). Da jeg klagede, forsøgte en montør at udbedre problemet - men han opgav, og satte af den grund min hastighed ned til 2048/128.

Problemet er at deres net ikke er ordentlig udbygget på landet (Sjælland). Den central jeg er koblet op på, ligger 7 km væk - det mærkelige er bare, at der findes en anden central 3 km væk, men de kunne ikke drømme om, at de 4 landsbyer kobles op på den nærmeste central.
Og kunne man drømme om mobilt net, har man kun forbindelse udendørs - og det er blevet for koldt til det.

Nej - så man skal bo i en af de store byer - så kan man alt.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-11-10 16:59

Ja nu er det jo sådan, at TDC reklamere for det produkt de helst vil have, at deres kunder overgår til. Jeg er også blevet tilbudt deres DUO og TRIO, men jeg har fastholdt mit gamle kabelforbindelse, da den er langt mere stabil end deres andet system.

At der skulle være mange tumper i TDC, er nu ikke helt rigtigt, de findes også mange andre steder. Men bare en er en for mange, hvis de skal drive en troværdig forretning.

At du ikke kan få en hurtig forbindelse udei den yderste roerække, det burde de vide hos TDC, men pengene vil de gerne have, og hvis man så ikke klager, så knytter TDC bylden.

Med hensyn til mobilt bredbånd, så er mine erfarringer, at TDC er bedst, og har den bedste dækning. Herefter har vi Telenor (gamle Sonofon), de har en lidt dårligere dækning, men er også dækkende over hele danmark.
Telia og "3" er de dårligste mobil bredbåndsleverandører, hvad angår dækning.
Alle andre mærkelige selskaber, som er på markedet, benytter et af de fire selskabers netværk, så dem ser vi bort fra.

Jeg har prøvet "3", som end ikke kunne dække indendørs, til trods for de havde 2 master inden for 1 Km., så de fik udstyret i nakken igen.
Jeg bruger TDC og min datter bruger Telenor. Her viser det sig, at TDC er bedre, også indendørs, så hun må låne mit TDC en gang imellem.
Hvad der end siges i reklamerne, så lad være med at tro blindt på det, virkeligheden er en anden!

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 25-11-10 22:07

Severino - mit problem er, at jeg bor 50 km fra københavn (midt på sjælland) og naturen er dejlig kuperet terræn, og ingen ønsker mobilmaster i baghaven.

Citat
At du ikke kan få en hurtig forbindelse udei den yderste roerække, det burde de vide hos TDC, men pengene vil de gerne have, og hvis man så ikke klager, så knytter TDC bylden.

Har fosøgt et kontakte dem mange gange, men får ikke noget fornuftigt svar - i området er vi måske kun et par tusind brugere.

Kommentar
Fra : peter1215

Dato : 01-12-10 12:50

Ja det er trist med TDC
De har monopol i hele Danmark

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-12-10 14:13

Ja TDC har en slags monopol på netværket endnu. Alle kablede forbindelser via telefonnettet, uanset udbyder, benytter TDC's kabelnet.
Alle mobilselskaber der har deres egne master, bruger jo også kabelnettet. Mobilforbindelsen går jo kun fra bruger til nærmeste mast. Det lange stræk går via kabelnettet, indtil det skal i luften igen.
TVselskabernehar deres eget kabelnet i form af COAX kabler, og har derfor en merebegrænset udbredelse, og må derfor også benytte telenettet, når de skal langt.
Elselskaberne er ved at rulle lyslederkabel ud i hele Danmark, men hvornår de bliver leveringsdygtige, vides ikke.
Tilbage er så de satelitbårende forbindelser, men de skal også ned i kabelnettet på et tidspunkt, og så koster en sådan forbindelse det hvide i nissehuen!

Kommentar
Fra : peter1215

Dato : 07-12-10 07:59

TDC ændrer bredbåndsmarkedet

Med et nyt tiltag vil TDC ændre det danske bredbåndsmarked, så der ikke længere fokuseres på hastighed.

Af Kristian Bilenberg 06/12-2010

Med et nyt tiltag vil TDC ændre det danske bredbåndsmarked, så der ikke længere fokuseres på hastighed. I starten af 2011 får alle TDC's kunder en bredbåndsforbindelse på op til 20 Mbit/s, så de ikke længere skal bekymre sig om hastighedsbegrænsninger, men i stedet kan få fuldt udbytte af deres internet.

- For ikke så mange år siden talte alle om, hvor mange pixel et digitalkamera havde. I dag er der nok pixel, og derfor taler man i stedet om, at tage gode billeder. Det samme paradigmeskifte starter vi på bredbåndsmarkedet, der i alt for mange år har fokuseret på hastigheden, og ikke på de mange ting, man kan bruge en internetforbindelse til, siger Jesper Theill Eriksen, koncerndirektør for TDC Privat.

I første omgang vil TDC give op til 20 Mbit/s til 75-80 procent af sine kunder, mens 20-25 procent vil få op til 10 Mbit/s. Antallet af kunder med 20 Mbit/s vil stige efterhånden som TDC's infrastruktur udbygges ligesom hastigheden også løbende vil blive opgraderet for at understøtte danskernes behov.
Men det skal nok blive DYRE det er jo TDC monopolet

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-12-10 14:39

Ja lad os håbe at der sker noget kundevenligt på dette område.
Mit net hos TDC er opgraderet flere gange i de år jeg har haft det, uden det er blevet dyrere.
Det skyldes at priserne er faldet, og for at TDC kan få de samme penge hjem, så opgradere de kundernes forbindelse.
Det skulle jo nødigt være sådan at kunden ville komme og sige, at de sagtens kan klare sig med den halve hastighed, så de kan spare nogle kroner. Derfor opgradere de bare nettet, upåagtet af at det gamle kobber i jorden kan bære den højere hastighed eller ej.

For mig at se, er der gået melbiller i deres ellers så rene mel i posen!