/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Øjenlaserbehandling kan det trækkes fra?
Fra : volvorene
Vist : 1240 gange
200 point
Dato : 23-11-10 22:09

Hej

Jeg har et lille autoværksted, og så bruger jeg briller som jeg er godt træt af. Kan jeg trække en øjenlaserbehandling til 20.000kr fra over firmaet??

Håber der er nogle der har lidt forstand på dette, jeg har nemlig ikke??

Hilsen Rene

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-11-10 22:10

Nej

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-11-10 22:21

Linda fra Infernal har lige prøvet en sag, hvor hun ville trække sit scenetøj fra... den gik ikke

Så den vil heller ikke gå for dig... begge dele er jo "arbejdstøj"

Hvor meget styrke er der i dine briller, jeg kan ikke lige huske hvor meget den skal være på (tror det er 5) så kan du få operationen gratis

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 23-11-10 22:31

Citat
Statistik

--------------------------------------------------------------------------------
Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 0
- Annullerede 3
- Slettede 0
Ialt 4

Kommentar
Fra : ElseR

Dato : 23-11-10 22:33

Det er -6 for at man kan få operationen gratis, eller hvis der er en forskel 3 i styrke på øjnene.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 23-11-10 22:37
Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 24-11-10 00:22

Selvfølgelig skal skatteborgerne da betale så du kan slippe for de irriterende briller. Det manglede da bare

Kender forresten en luder, som har små bryster som hun og kunderne er godt trætte af. Hun vil have lavet en brystforstørrende operation..... trukket fra over skatten. Og det manglede da bare

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 24-11-10 06:13

Det må du ikke hvis du er en lovlig borger.

Du kan selvfølgelig bogfører fakturaen som indkøb af reservedele, så er chancen for at blive opdaget meget meget lille.

HUSK at afslutte dine spørgsmål.

hawaii7

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-11-10 10:01

Du kan heller ikke trække nye bisser fra hvis Du bruger dem til at holde værktøj eller afisoler ledninger.

Accepteret svar
Fra : Cimbombom

Modtaget 100 point
Dato : 24-11-10 10:26

Man ved aldrig, prøv at trække det fra, det kan væreste der kan ske er at du for et afslag. - - Men jeg er personligt meget i mod at man kan trække noget som helst fra i skat. så burde man hellere sænke skatten, og sige at ingen ting kan trækkes fra i skat !!!!!!.

Kommentar
Fra : volvorene

Dato : 24-11-10 19:14

Hej Igen

Tak for alle indlæg også de lidt negative, jeg var godt klar over der ville være nogle der var imod denne idé.
Cimbombom jeg er helt enig med at det skulle være skatten der var laver så det var ens for alle, men det er den ikke og så længe jeg kan finde en vej hvor jeg ikke gør noget ulovligt vil jeg prøve at finde den.

Jeg tænkte bare på om det var en mulighed at trække en laserbehandling fra lige som det er lovligt at trække briller fra i et firma hvis de er blevet skade ved at arbejde. 2-3 par briller giver det samme som en behandling også skulle behandlingen holde evigt.

Jeg har kun ca +3 på begge øjn, så det er desværre ikke muligt at får behandlingen af staten.

Er der andre der overvejer laserbehandling så kommer der et indslag i basta på TV2 i morgen klokken 21.25.

Hilsen Rene

Godkendelse af svar
Fra : volvorene

Dato : 01-12-10 00:15

Tak for svaret Cimbombom.