/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
Ikke betalt depositum, men opsige lejek.
Fra : lotusblomst111
Vist : 1339 gange
20 point
Dato : 21-11-10 20:07

Jeg har i fredags sendt underskrevet lejekontrakt på den lejlighed jeg skal leje fra 15. december.
Den skulle sendes tilbage underskrevet senest en uge efter modtagelse (blev sendt en dag for sent). Ejendomsselskabet skal så underskrive i morgen og sende den tilbage til mig.

I morgen d. 22. november skal depositum betales, men jeg har besluttet mig for at opsige af mange årsager.

Mit spørgsmål lyder nu på hvor jeg står, når jeg ikke har betalt depositum, men dog har underskrevet kontrakten?

Håber nogen kan hjælpe :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-11-10 20:48

Så glemmer du den bare

De gider næppe bøvle med det....

Velkommen til Kandu

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 21-11-10 21:08

Du hænger på 3 måneders husleje, eller hvilke opsigelsesbetingelser der er i kontrakten.
Du kan dog håbe på, at ejendomsselskabet, kan få lejet den ud inden for de 3 måneder, og så hæfter du kun for den periode, hvor lejligheden har stået tom.

Og lad være med ikke at betale, du VIL blive dømt til det, skulle sagen komme så langt

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 21-11-10 21:20

SØRG FOR AT FÅ SAGT OP INDEN DEN 1.
HVIS IKKE DE FÅR BOLIGEN LEJET UD HÆNGER DU PÅ 3 MÅNEDER.

MVH AG112

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 20 point
Dato : 22-11-10 02:21

Uha, håb da på at udlejer er til at tale med.

og tænk dig lidt mere om en anden gang, før du underskriver kontrakter, for sådan nogen er jo bindende når du først har sat din underskrift..og hvis udlejer vil følge reglerne, bliver det dyrt for dig måske:

Depositum skal betales i henhold til aftalen og du har 3 måneders opsigelse hvor du selvfølgelig skal betale husleje..medmindre altså udlejer kan finde en ny lejer, for du skal i så fald kun betale husleje indtil den nye lejer flytter ind.

Og du kan faktisk først opsige fra 15/12, altså opsigelsesperioden er 3 måneder fra den dato.

Så sørg for alt i verden for en skriftlig opsigelse så hurtigt som muligt..

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 22-11-10 09:04

det er kontrakten der tæller. ring til dem og håb på det bedste. ellers er der ikke andet at gøre end at betale.

Kommentar
Fra : lotusblomst111

Dato : 22-11-10 09:11

Tak for jeres svar. De var heldigvis forstående og forsøger at leje den ud til d. 15. og nævnte ikke noget om at indskuddet skulle betales.