/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Plade når jeg har fjernet dørtrin
Fra : jesper.s
Vist : 2933 gange
80 point
Dato : 19-11-10 08:33

Hej.

Jeg skal fjerne dørtrin hos en af mine venner. Nu er spørgsmålet, hvor kan jeg købe plader til at lægge hvor dørtrinet har været, så der ikke er hul i gulvet?

På forhånd Tak.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-11-10 08:46

XL byg

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-11-10 09:03

eller jem & fix

Kommentar
Fra : Ericson

Dato : 19-11-10 09:08
Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 19-11-10 09:10

Meget morsomt Ericson.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 90 point
Dato : 19-11-10 09:14

Men du skal nok regne med at der kan være lidt højdeforskel på de 2 gulve.
Byggemarkedet har også nogle buede metalskinner (tæppeskinner) der kan bruges til overgangen.
15 - 20 mm. finer plade kan måske bruges, og de fleste byggemarkeder kan skære den stump du skal bruge.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-11-10 09:23

Vi som Eyvind nævner, brugt tæppeskinner, og sat lidt brædt ind i bunden af dørkarmen - der kom et hul hvor trinnet havde siddet - Det blev rigtigt pænt, og næsten ikke til at se hvis man ikke lige ved at der har været en rep.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 19-11-10 09:25

for mig lyder det som om du ikke har den mindste anelse om hvad det er du skal igang med. lad en tømrer gøre det så resultatet bliver i orden.

tømreren

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 19-11-10 16:29

Jeg ville foretrække at der blev lagt et brædt, som svarede til de øvrige gulvbrædder i huset, om det kan komme niveau, kan jeg jo ikke udtale mig om, men det vil da være det smarteste, hvis et dørtrin er i vejen, bør der jo ikke komme et nyt niveau forskel.

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 21-11-10 13:01

Hullet er for bredt til tæppeskinne, som jeg kun kan finde i max. 50mm bredde.

Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 12-01-11 07:04

Tak for svaret Eyvind.