/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Nokia - deaktivere "pakkedata" meddelels
Fra : Flash77
Vist : 3797 gange
100 point
Dato : 18-11-10 23:49

Jeg har for nyligt købt en Nokia C5, og den kommer i tide og utide med en meddelelse om noget med noget pakkedata. Kan man ikke helt slå det fra? Jeg har ikke planer om at skulle bruge internet eller lignende på den alligevel, og så vidt jeg kan se er det noget i den stil den kommer med meddelelser om hver gang den mister forbindelsen til, og kommer tilbage på nettet igen.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 19-11-10 00:00

Citat
Hentning af videoer ved hjælp af
adgangspunkter til pakkedata kan
medføre, at der overføres store mængder
data via din tjenesteudbyders netværk.
Kontakt tjenesteudbyderen for at få
yderligere oplysninger om, hvad
dataoverførsel koster.

Prøv evt. at se denne side: http://image.telmore.dk/guides_dk/nokia/symbian/c5/email.pdf

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 19-11-10 09:20

Kære Flash77
Hvis det er Telmore du har, kan du under "mit Telmore=mine services" selv klikke vingen væk fra GPRS - men så betyder det at du ikke mere kan gå på nettet med din nye mob.

Har du en anden udbyder, kan jeg kun sige: ring til dem og bed dem om at lukke forbindelsen.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 19-11-10 22:45

Jeg har prøvet begge ting, men stadig uden held. Jeg har også prøvet at gå ind i menuen hvor man kan slette adgangspunkt til internettet, og helt slettet forbindelsen, men den laver selv en ny igen.

Det er helt fint hvis den slår internet forbindelsen helt fra - det bruger jeg alligevel aldrig til noget på min telefon. Det er bare vildt irriterende at telefonen i tide og utide kommer med en masse beskeder.

Accepteret svar
Fra : Christa.N

Modtaget 100 point
Dato : 19-11-10 23:08

Citat
Jeg har også prøvet at gå ind i menuen hvor man kan slette adgangspunkt til internettet

Det er ikke menu'en i din telefon, jeg taler om - men en service fra din udbyder, som du betaler for, det er den du skal afmelde enten ved at ringe og bede dem om det, eller ved "gør det selv" på udbyderens hjemmeside (som man kan på f.eks Telmore)

Citat
men den laver selv en ny igen

Ja selvfølgelig - det svarer til at du lukker for internettet på din pc, fordi du kun vil arbejde med f.eks et tekstprogram.....
- men når du så vil lave en google søgning går pc'en jo nettet igen

Først når du cutter internettet på dit modem / trådløse forbindelse eller hvad du har, kan du ikke gå på nettet!

Håber det giver mening.

Godkendelse af svar
Fra : Flash77

Dato : 23-12-10 18:47

Tak for svaret Christa.N.

Jeg ved ikke helt om det varv det svar jeg søgte - men du var da den der kom nærmest :)

Jeg ville have min tlf. til permanent at lade være med "hele tiden" at komme med en beske når den gik af og på nettet. Den eneste måde jeg kunne få den til at holde op på var ved helt at slette det adgangspunkt der var angivet i min telefons opsætning - altså ikke mere internet på telefonen overhovedet - og den kunne jeg ikke få lov til at slette så længe forbindelsen var aktiv, så det endte med at jeg måtte tage simkortet ud af min tlf., tænde den uden sim-kort og slette adgangspunktet og sætte mit simkort i igen. Men nu har jeg da endeligt fået styr på den :)